اماکن دیدنی ایران

دانشگاه گیسن آلمان هشت بورسیه دکترا در حوزه فرهنگ می‌دهد

مرکز تحصیلات تکمیلی بین‌المللی برای مطالعات فرهنگی در دانشگاه گیسن آلمان به هشت متقاضی تحصیل در مقطع دکترا بورسیه اهدا می‌کند.

خبرگزاری مهر:  رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در تازه‌ترین گزارش ارسالی خود از اعطای هشت بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه گیسن آلمان خبر داده است:

مرکز تحصیلات تکمیلی بین‌المللی برای مطالعات فرهنگی در دانشگاه گیسن آلمان به هشت متقاضی تحصیل در مقطع دکترا بورسیه اهدا می‌کند. این بورسیه‌ها از ابتدای اکتبر سال ۲۰۱۹ در اختیار دانشجویانی قرار می‌گیرد که می‌خواهند در رشته مطالعات فرهنگی و در مقطع دکترا تحصیل کنند. طول دوره دکترا در دانشگاه گیسن ۳ سال است و دانشجویان پذیرفته شده می‌توانند هر ماه ۱۴۶۸ یورو کمک هزینه بگیرند. علاوه بر این دانشجویان منتخب می‌توانند برای کمک‌هزینه خانواده نیز اقدام کنند.

مسئولان مرکز تحصیلات تکمیلی بین‌المللی برای مطالعات فرهنگی در دانشگاه گیسن از تمام دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌های هنر، علوم انسانی، مطالعات فرهنگی یا علوم اجتماعی گرفته‌اند و همچنین دانشجویانی که در حال اتمام مقطع کارشناسی ارشد خود هستند، دعوت می‌کنند تا برای این فرصت مطالعاتی اقدام کنند.

محققان در این مرکز بر روی موضوعاتی مانند حافظه فرهنگی، روایات فرهنگی، تحولات فرهنگی، هویت فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای و دانش فرهنگی کار می‌کنند. علاوه بر این چندین گروه پژوهشی با تمرکز بر موضوعات معاصر تشکیل شده است. این گروه‌ها بر روی موضوعاتی مانند محیط زیست، مهاجرت، دین و زندگی کار می‌کنند. زبان این مرکز آلمانی و انگلیسی است و متقاضیان باید حداقل به یکی از آنها مسلط باشند.

علاقمندان به اخد بورسیه از دانشگاه گیسن باید درخواست اولیه خود را تا تاریخ اول فوریه ۲۰۱۹ بر روی سایت دانشگاه ثبت کنند. در این مرحله علاقمندان باید درخواست خود را به همراه رزومه و شرح کوتاهی از اهداف پروژه به صورت آنلاین ثبت کنند. سپس از افرادی که در مرحله اول انتخاب می‌شوند، خواسته می‌شود تا مدارک تحصیلی و طرح تحقیقاتی خود را برای مسئولان مرکز ارسال کنند. مسئولان دانشگاه گیسن پس از بررسی مدارک تحصیلی، کیفیت طرح‌های تحقیقاتی و همچنین برنامه‌های دانشجویان برای تحقیقات در دانشگاه گیسن، نفرات برتر را انتخاب می‌کنند. این افراد باید در یک مصاحبه ۳۰ دقیقه‌ای نیز شرکت کنند.