گردشگری و توریسم

رقابت‌پذیری قیمت‌ها به افزایش گردشگر خارجی کمک می‌کند

سعید اوحدی روز سه‌شنبه در آئین افتتاحیه زیست بوم فن آوری «سی سو تک» شتاب دهنده تخصصی گردشگری با اشاره به تحولی که صنعت گردشگری در عرصه جهانی به وجود آورده است، گفت: صنعت گردشگری درصد زیادی از تولید ناخالص کشورها را به خود اختصاص می دهد و از 25 سال گذشته در جهان اهمیت بسیاری پیدا کرده است و زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد قرار گرفته است.
وی افزود: گردشگری در همه جوامع سبب ایجاد شغل و همچنین توزیع عادلانه ثروت می‌شود و این صنعت بزرگترین کارآفرین اقتصادی در جهان محسوب می‌شود.
اوحدی با اعلام این که بر اساس اعلام سازمان یونسکو، ایران بر اساس آثار تاریخی، تنوع و پراکندگی و قدمت جز 10 کشور دنیا محسوب می‌شود، گفت: ولی هم اکنون ایران در جایگاه خوبی از منظر ورود گردشگر قرار ندارد.
وی ادامه داد: ایران در حوزه زیر ساخت‌های گردشگری در رتبه 118 از 140 کشور قرار دارد و در بخش هتلداری نیز از میان 140 کشور در رتبه 119 قرار دارد. ولی موضوع امنیت و رقابت‌پذیری قیمت ها در ایران از جمله موارد مثبت برای ورود گردشگر است.
قاضی نوری رئیس مرکز رشد و نو آوری دانشگاه علامه طباطبایی همچنین در این آئین با انتقاد به توجه نکردن به علوم انسانی در کشور گفت: برای بسیاری از معضلات و مشکلات علوم انسانی و اجتماعی از علوم مهندسی استفاده کردیم که ناکارآمد بوده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز رشد و نو آوری دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: در این مرکز تلاش کردیم شتاب دهنده‌هایی در عرصه فن آوری های مالی، تولید محتوا برای کودکان و همچنین گردشگری ایجاد کنیم.
فراهنگ**3377** 9053

انتهای پیام /*


اجتماعي


ميراث فرهنگي


گردشگري


استارتاپ