گردشگری و توریسم

صالحی:انتظار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع گرایانه باشد

به گزارش ایرنا سیدعباس صالحی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: نهادهای مختلف که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با فرهنگ مرتبط هستند، در این شرایط باید به هم افزایی بیاندیشند تا اقدامات موثرتری در جهت توسعه فرهنگی انجام گیرد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم واکاوی فرصت های فرهنگی ملی و منطقه ای با هدف توسعه گردشگری در کشور، اضافه کرد: توجه به گردشگری فرهنگی و ادبی نظیر آرامگاه های شعرای بزرگی چون خیام و عطار می تواند زمینه جذب گردشگران از سراسر جهان را فراهم کند و درآمدزایی قابل توجه داشته باشد.
وی بیان کرد: با رونق توریسم فرهنگی و ادبی، گردشگران علاقه مند این بخش می توانند از اماکنی چون آرامگاه شمس تبریزی در خوی نیز بازدید کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی با وجود مضجع شریف امام رضا (ع) در کشور جایگاه مناسبی دارد، ادامه داد: دیگر ظرفیت ها نیز در این بخش باید مورد توجه قرار بگیرد اما اختصاص پیوست های فرهنگی مناسب باید در این خصوص لحاظ شود.
وی با بیان اینکه خانواده در دنیا دچار بحران است، گفت: این نهاد در جامعه ایرانی با وجود بروز پدیده طلاق در بسیاری از خانواده ها، هنوز جایگاه ویژه ای دارد و بر اساس پیمایش ملی قابل اتکاست.
صالحی همچنین به جایگاه والای هویت ایرانی در میان مردم اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس نظرسنجی ها به استقلال کشور کمک کرده است و مردم هویت ایرانی را در جامعه مورد توجه قرار می دهند.
وی با اشاره به حوادث دی سال گذشته نیز افزود: دشمن همواره با تشویق مردم به آشوب و ناآرامی به فکر توطئه افکنی است اما مردم ایران یک بار دیگر آنان را در تحقق ترفندهایشان ناکام گذاشتند.
صالحی با اشاره به اینکه انفجار اطلاعات با پیشرفت تکنولوژی در دنیا قابل انتظار است، اضافه کرد: آزادی مسوولانه باید در فضای رسانه ای دنبال شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ضرورت تقویت ارتباط با مراکز دانشگاهی نیز تاکید کرد و ادامه داد: دبیرخانه اتاق فرهنگ و فناوری با هدف تعامل با فضای دانشگاهی در کشور راه اندازی شده است.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ، بستر زندگی اجتماعی محسوب می شود، افزود: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ با هزینه کمتر اما با نتایج بهتر و بیشتر همراه است و به کاهش جرم و تعداد زندانیان در سطح جامعه منجر می شود.
به ‌گزارش ایرنا در پایان جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی نیز تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری آذربایجان غربی با هدف ترسیم چشم انداز سه ساله برای توسعه فضای فرهنگی این استان به امضا رسید.
3072/7129

انتهای پیام /*


فرهنگی


وزارت فرهنگ


سیدعباس صالحی


بودجه فرهنگی