گردشگری و توریسم

نمایشگاه یلدا در آستارا با جشنواره خاتمه یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا غروب پنجشنبه در جشنواره یلدا در گالری معراج اداره ارشاد این شهرستان گفت: طولانی بودن چند ثانیه شب یلدا نسبت به شب های دیگر بهانه کنار هم بودن اعضای خانواده است اما شبکه های مجازی اندکی از گرمای محبت خانواده ها کاسته و شب یلدا احیاگر آداب فراموش شده است.
یونس رنجکش افزود: از 10 میلیارد ریال اعتبار مصوب برای تکمیل مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی آستارا در سال گذشته حدود دو میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافته بود و امسال برای این طرح، هفت میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم در این آئین گفت: حدود دو هزار اثر از 32 هنرمند صنایع دستی در 20 غرفه این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید و خرید شهروندان و گردشگران دایر شده بود.
داریوش ملک زاده افزود: عروسک بافی، لباس محلی، گلیم، جاجیم، آینه کاری روی سفال با طرح انار و طرح های هندوانه و شب یلدا از موضوعات نمایشگاه بود و با فروش بخشی از آثار، 500 میلیون ریال برای هنرمندان و تولیدکنندگان درآمد کسب شد.
وی ادامه داد: به زودی جشنواره هر آستارایی یک گلیم با هدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان برگزار خواهد شد.
اورنگ استقامت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا هم بیان کرد: بسیاری از سنت های شب یلدا رنگ باخته و برگزاری این آئین ها نسل امروز را با سنت های ارزشمند قدیمی آشنا می کند.
وی اضافه کرد: تفأل به دیوان حافظ، شاهنامه خوانی و قصه گویی از آئین های یلدا بود و خاطرات شیرینی برای مردم به ارمغان می آورد.
شعرخوانی، اجرای موسیقی و سرود از بخش های دیگر جشن شب یلدا در آستارا بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره


شب يلدا


آستارا