گردشگری و توریسم

مونسان: کاروانسرای فیروزکوه، تخلیه و تحویل میراث فرهنگی می شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر مونسان روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به خبرنگاری بیان کرد که پرسید: برخی کاروانسراها با اینکه ثبت ملی شده، بهره برداری صحیح نمی شود و گاهی تبدیل به محل پارک خودروهای سنگین و کامیون ها می شود، سازمان میراث فرهنگی چه برنامه ای در این زمینه دارد؟
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: منظورتان کاروانسرای فیروزکوه است زیرا مالکیت عمده کاروانسراها در اختیار سازمان میراث فرهنگی است و مالکیت یک سری از کاروانسراها نیز بر عهده اوقاف است.
وی با بیان اینکه ثبت ملی بودن آثار، دلیل بر مالکیت ما نیست، اظهار داشت: آثار وقتی ثبت ملی می شود، قواعد ثبت ملی بر آن جاری است ولی ما با وجود اینکه مالک نیستیم، موظفیم رعایت قوانین مربوط به ثبت ملی را اعمال کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: خوشبختانه بسیاری از این کاروانسراها بازسازی و به هتل تبدیل شده اند و فضای اقامتی بسیار خوبی ایجاد شده است.
وی توضیح داد: درباره کاروانسرای فیروزکوه، نامه ای به وزیر راه و شهرسازی نوشته ام، قبول داریم که آنجا اتفاق بسیار بدی افتاده است و من بازدیدی از آنجا داشتم، متاسفانه خسارت بسیاری به این کاروانسرا وارد شده است.
مونسان ادامه داد: در جلسه امروز هیات دولت هم از وزیر راه و شهرسازی موضوع را پیگیری کردم، گفت دستور آن را داده که کاروانسرای فیروزکوه، تخلیه و به سازمان میراث فرهنگی تحویل شود تا ان شاءالله به سرعت کار مرمت آن را آغاز کنیم.
وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره ستاد سفرهای نوروزی نیز پاسخ داد: کارهای مقدماتی را آغاز کرده ایم اما جلسات ویژه نوروزی ستادها برگزار نشده است که به زودی نخستین جلسات تشکیل خواهد شد.

** رشد 58 درصدی آمار گردشگران ورودی به ایران
مونسان در پاسخ به پرسشی درباره آخرین آمار سفرها نیز گفت: هفت ماه نخست سال 97، بیش از چهار میلیون و 700 هزار گردشگر ورودی به کشور داشتیم که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، بیش از سه میلیون بوده است، در واقع گردشگرانی که به ایران سفر کرده اند، رشد 58 درصدی داشته است.
فراهنگ**9012** 1055

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


کاروانسرای فیروزکوه


مونسان