گردشگری و توریسم

بررسی محوطه تاریخی ویمه فیروزکوه انجام شد

قدیر افروند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بررسی میدانی محوطه تاریخی ویمه در صدد هستیم تا در خصوص حفاظت و نیز طرح پژوهشی و احیاء در آینده تصمیم گیری کنیم.
وی با بیان اینکه اقدامات کشاورزی، باغداری و خاک برداری ها باعث شده که به مروز زمان آسیب هایی به این سایت تاریخی وارد شود گفت: محوطه تاریخی ویمه فیروزکوه به علت نبود برنامه و اعتبار لازم، سالهاست رها شده و کم کم تعرضات و حفریات غیرقانونی آسیب جدی به آن وارد می کرد که در حال حاضر با اعلام آمادگی مسئولان محلی و مالک، زمینه خوبی برای نجات این منطقه تاریخی و تبدیل به سایت گردشگری فراهم شده و امید است با این هماهنگی و تعاملات سازنده این محوطه باستانی از معرض تهدید و خطر تخریب دور شود.
افروند افزود: این محوطه چند هکتاری متعلق به قرون اولیه اسلامی است و از ظرفیت غنی آن می توان به رونق گردشگری فیروزکوه کمک کرد.
به گفته وی پس از این ارزیابی میدانی باید نقشه برداری و تعیین حریم آن آغاز تا ماهیت محل طبق مطالعات باستان شناسی انجام شود.

*گمانه زنی باستان شناسی در بازار حضرتی پایتخت از فردا آغاز می شود
افروند با بیان اینکه گمانه زنی باستان شناسی در پلاک 24 بازار حضرتی پایتخت از فردا (28 آذرماه) آغاز می شود، گفت: این اقدام باستان شناسی برای رسیدگی به حفریات غیرقانونی و تعیین تکلیف آن از فردا به مدت یک ماه تا سطح خاک بکر ادامه خواهد داشت.
مسئول مرکز باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد که با این اقدام از سوی دیگر می توان وضعیت لایه های باستانی این نقطه را نیز روشن کرد.
بازار حضرتی از جمله بازارهای تاریخی مهم منطقه و بافت تاریخی تهران، در مجاورت چهار راه مولوی قرار دارد.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


محوطه


تاريخي


فيروزكوه