گردشگری و توریسم

تملک نخستین بانک اراک در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفت

« علیرضا ایزدی » روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این بانک با 80 سال قدمت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در سال های اخیر بیشترین حجم تخریب و تهدید را پست سر گذاشته است که به زودی از محل اعتبارات بهسازی بافت های تاریخی وزارت راه و شهرسازی تملک می شود .
وی اظهار داشت: این بانک برای اطمینان از سودآوری، شعب خود را در مراکز صرافی ایران تاسیس می کرد که یکی از این شعب در اراک فعالیت اقتصادی داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در این اثر نمونه ای از معماری غربی مشهود است که ترکیبی از معماری غربی- ایرانی است.
ایزدی افزود: این نوع معماری در سبک نئوکلاسیک جای می گیرد و از ویژگی های بارز این سبک بام شیب دار با پوشش شیروانی، تاکید بر تقسیم بندی عمودی در نما، تزئینات و استفاده از سنتوری در ورودی است.
وی اظهار داشت: یکی از تکنیک های به کار رفته در بنا، سقف کاذب است که ترکیبی از رابیتس بندی چوبی با پوشش گچی، برای به دست آوردن سطحی صاف زیر شیروانی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این بانک با مالک خصوصی در گذر چهارم ( گذر لوطی هاشم) در بازارتاریخی اراک قرار دارد و متعلق به دوره پهلوی اول است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/3075

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


تملك بنا


استان مركزي