گردشگری و توریسم

تهران یکی از مقاصد سفر ارزان در تعطیلات نوروز محسوب می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، شهرام علیمحمدی در حاشیه دهمین نمایشگاه گردشگری پارس افزود: چهره جدیدی از جاذبه های پایتخت در نمایشگاه گردشگری شیراز برای جذب گردشگران داخلی برای نوروز 98 به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: قصد داریم برای سال جاری باشعار«تهران، پایتخت زیبای من» با ایجاد یک حس تعلق خاطر برای حضور شهروندان تهرانی برای دیدار از جاذبه های فرهنگی و طبیعی استان، سایر هموطنان را نیز برای بازدید از تهران در سفرهای نوروزی ترغیب کنیم.
معاون گردشگری استان تهران با بیان اینکه معرفی برنامه های نوروزسال 98 را از ابتدای آذرماه امسال با حضور در نمایشگاه های گردشگری استان ها آغاز کرده ایم افزود: تهران در ایام نوروز یکی از مقاصد ارزان کشور در استفاده از مراکز اقامتی و پذیرایی خواهد بود.
علیمحمدی تصریح کرد: ماکت خودرو «تهران الف» از بخش های جدیدی است که در نمایشگاه شیراز برای اولین بار نمایش داده شد که در این خودرو مقاصد گردشگری شهری در محدوده تهران قدیم که شهروندان می توانند با وسیله نقلیه خود به راحتی به آن دسترسی داشته نیز معرفی می شود.
وی خاطر نشان کرد: غرفه آرایی و دکوراسیون خلاق برای معرفی جاذبه های طبیعی و فرهنگی استان تهران در نمایشگاه گردشگری پارس موجب شده تا غرفه استان جزو پربازدیدترین بخش های نمایشگاه باشد.
دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس از 21 تا 24 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپاست که از جمله برنامه ها این نمایشگاه چهار نشست علمی و تخصصی، سه تور گردشگری با مضامین و اهداف متنوع در بافت تاریخی- فرهنگی شیراز، نشست های سالیانه روسای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، روسای جامعه هتلداران و روسای انجمن صنفی راهنمایان کشور خواهد بود.
گفتنی است که 2هزار و 65 دفتر گردشگری و مسافرتی در سطح استان تهران فعال هستند.
در حال حاضر استان تهران دارای 110 هتل با ظرفیت 15هزار و 302 تخت، 114 مهمانپذیر با 6هزار و 667 تخت، 25 هتل آپارتمان با 1395تخت، 123اقامتگاه خوابگاهی با ظرفیت هشت هزار و 550 نفر و 114 مهمانپذیر است.
تهرام/7247/ 1539

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


مقاصد سفر