گردشگری و توریسم

مجموعه ‘هتل سینمای تخت سلیمان’ تکاب افتتاح شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در آیین بهره برداری از این مرکز اقامتی گفت: امسال بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 25 طرح در حوزه تقویت زیرساخت های گردشگری در آذربایجان غربی اختصاص یافته است.
جلیل جباری افزود: احداث مراکز اقامتی، توسعه راه های دسترسی و افزایش خدمات رفاهی و تفریحی در اماکن گردشگری استان از مهمترین طرح های زیرساختی در حال اجرا در بخش توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی است.
وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های گردشگری تکاب بیان کرد: بیش از یک میلیارد ریال برای ساماندهی و توسعه مجوعه آبگرم روستای احمدآباد بخش تخت سلیمان تکاب هزینه شده است.
جباری اضافه کرد: بهبود راه دسترسی مجتمع آبگرم روستای هدف گردشگری قینرجه و جاذبه گردشگری چمن متحرک «چملی گل» تکاب از مهمترین طرح های عمرانی در بخش توسعه زیرساخت های گردشگری تکاب به شمار می رود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: نامناسب بودن راه های دسترسی به محوطه های تاریخی و اماکن گردشگری تکاب همواره مسافران و گردشگران را آزار داده است از این رو اعتبار ویژه ای برای ساماندهی جاده های گردشگری تکاب درنظر گرفته شده است.
جباری اضافه کرد: تلاش می کنیم با توسعه امکانات و خدمات گردشگری، زمینه جذب گردشگران را در فصل زمستان نیز به تکاب فراهم کنیم و در این راستا به دنبال اجرای جشنواره برف و ورزش های زمستانی در این منطقه هستیم.
وی با اشاره به اجرای طرح های زیرساختی در بخش گردشگری تکاب بیان کرد: مرکز آموزش و ترویج و کارآفرینی صنایع دستی و گردشگری تکاب به عنوان اولین طرح اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی هم اینک از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا پایان سال 1398 به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: اندیشه ناب ایرانی و اسلامی عقبه ارزشمند بناها و محوطه های تاریخی کشور است و بازدید کنندگان از آثار تاریخی باید با این ارزش ها نیز آشنا شوند.
حجت الاسلام ناصر خدایاری با بیان اینکه آثار تاریخی نمادی از ارزش های ایرانی و اسلامی هستند، افزود: امروز نیز باید به دنبال خلق آثار فرهنگی، هنری و معنوی خاص و ماندگاری باشیم که قابلیت و ارزش نگهداری و حفاظت داشته باشند.
وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ میراث فرهنگی و حوزه تولیدات فرهنگی و هنری بیان کرد: آذربایجان غربی سرشار از استعدادهای ناب در زمینه فرهنگ و هنر و میراث فرهنگی و معنوی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به احداث نخستین سالن سینما در تکاب ادامه داد: سینما بازتاب و انعکاسی ماندگار و تصویرگر جغرافیای فرهنگی و اقتصادی و هنری کشور به شمار می رود که موجب تعالی فرهنگ جامعه می شود.
حجت الاسلام خدایاری افزود: هویت تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و دینی مردمان کشورمان در بستر سینما امکان ظهور و بروز یافته است.
وی با اشاره به قابلیت های فرهنگی تکاب گفت: هنرهای زیبا و ماندگار فرش دستباف و خوشنویسی برش هایی از معنا و معنویت در این شهرستان است که باید در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه جلوگر شود.
فرماندار تکاب نیز در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری و تاریخی این شهرستان برای توسعه و پیشرفت منطقه، نگاه و توجه ویژه مسوولان استانی را می طلبد.
علی مکرمی افزود: سالانه بیش از 50 هزار گردشگر داخلی و خارجی از محوطه های تاریخی تکاب بازدید می کنند و این امر بهانه ای برای توسعه خدمات و امکانات گردشگری در این شهرستان است.
وی ادامه داد: تکاب علاوه بر داشتن جایگاه نخست در بخش هایی مانند ذخایر معدنی طلا و سنگ، دارای توانمندی های بالقوه ای در بخش میراث فرهنگی است که ثبت مجموعه تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست سازمان جهانی یونسکو از مهمترین آنها است.
به گزارش ایرنا، مجموعه اقامتی و تفریحی هتل سینما سه ستاره تخت سلیمان تکاب در زمینی به مساحت 2 هزار و 150 متر مربع با زیربنای 3 هزار و 250 مترمربع در 4 طبقه با ظرفیت 22 اتاق و 68 تختخواب با 80 میلیارد ریال سرمایه گذاری ساخته شده است.
این هتل سینما همچنین دارای رستوران و 2 باب تالار پذیرایی با ظرفیت یکهزار نفر است که با بهره برداری از آن تعداد مجموعه های اقامتی در تکاب به 2 واحد رسید.
همچنین نخستین سالن سینما تکاب در فضایی به مساحت 200 مترمربع با 180 صندلی با پرده دیجیتال روز یکشنبه با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان محلی افتتاح شد.
7514/6185/2093

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


فرهنگ و ارشاد اسلامی


تکاب