گردشگری و توریسم

30 اثر تاریخی قصرقند برای ثبت در آثار ملی معرفی شده است

هدایت الله باشنده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعدادی سنگ نگاره، آبشار زیبای روستای آبند و چند اثر دیگر از جمله 30 اثر تاریخی شهرستان قصرقند است که برای ثبت در فهرست آثار ملی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: شهرستان قصرقند به عنوان یکی از مناطق دیدنی و منحصر به فرد استان سیستان و بلوچستان منبع بسیاری از آثار تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری است.
مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قصرقند به آبشار های همیشه پر آب این شهرستان به عنوان یک اثر منحصر به فرد اشاره کرد و افزود: آبشار روستای آبند یکی از آبشارهای این شهرستان است که در سال های خشکسالی هیچگاه کم آب نشده و این ویژگی مهمی برای به ثبت رسیدن آن است.
وی اظهار داشت: شهرستان قصرقند روستاهای دیدنی بسیاری دارد که همچنان بافت سنتی خود را حفظ کرده و شرایط زندگی و همچنین کشاورزی به صورت دستی و با بهره گیری از حیوانات انجام می شود این امر می تواند به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد در فهرست آثار ملی ثبت شود.
باشنده با اشاره به آثار تاریخی قصرقند بیان کرد: تپه های دمبیگان، سیاه بن و کوشک، نقش نگاره های منطقه کاجو در شمال قصرقند و محوطه دمبگور از جمله آثار مهم تاریخی شهرستان قصرقند است.
وی نقش گردشگری را برای رونق این منطقه مهم دانست و اظهار کرد: شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان با 440 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری همواره آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران از سراسر دنیا است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
این شهرستان یکی از قطب های ویژه کشاورزی در جنوب سیستان و بلوچستان است که مهمترین محصول آن خرما، برنج، انبه، لیمو ترش، لیمو شیرین، پاپایا (خربزه درختی ) و موز است.
سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان – زابل – زاهدان، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک – کنارک – چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار کیلومترمربع و 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.
9914 **6081

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


آثار تاريخي


قصرقند