گردشگری و توریسم

18 تا 23 آذرماه هفته فرهنگی ری نامگذاری شد

به گزارش ایرنا، نشست هماهنگی ستاد هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) روز یکشنبه با حضور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، هدایت اله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان شهرستانی در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار و مقرر شد تا از فرصت این هفته برای معرفی ظرفیت های مذهبی و تاریخی ری بهره برداری شود.
وجود 198 اثر باستانی از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و وجود 32 بقعه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) با سالانه بالغ بر 11 میلیون زائر و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی و شیخ کلینی نشان از جایگاه والای تاریخی و مذهبی ری دارد .
فرماندار ری در این نشست اظهار داشت: این هفته فرصت مناسبی است تا دستگاه ها فرهنگی شهرستان با محوریت حرم عبدالعظیم(ع) ظرفیت های و پتانسیل های موجود را در جهت توسعه شهرستان شناسایی کنند و به کار گیرند.
هدایت الله جمالی پور وجود حرم عبدالعظیم(ع) و هفته میلاد ایشان را ظرفیت بزرگ فرهنگی برای شناساندن شهرری به جهانیان عنوان کرد و افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، تبلیغات اسلامی، شهرداری منطقه 20 و حرم عبدالعظیم(ع) باید با همکاری و هم افزایی بیشتر سعی در شناساندن شخصیت های مدفن در ری، مراکزی تاریخی و مذهبی این شهر به مردم داشته باشند.
وی تاکید کرد: دانشگاه ها در هفته فرهنگی ری باید با برگزاری همایش های علمی در حوزه های مختلف از جمله تاریخ و بررسی زندگی شخصیت های ملی و مذهبی مدفون در ری سعی کنند مردم به ویژه جوانان را با شهرری و آثار آن آشنا نمایند.
3218 / 6139

انتهای پیام /*


فرهنگي


هفته فرهنگي ري


فرماندار ويژه شهرستان ري


جمالي پور