گردشگری و توریسم

طرح نظارت بر کارگاه های صنایع دستی قزوین آغاز شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در آیین آغاز به کار این طرح گفت: این طرح با ابلاغ اداره کل آموزش و حمایت از تولیدات سازمان میراث فرهنگی اجرا می شود.
محمدعلی حضرتی ها با بیان اینکه با اجرای این طرح به کیفیت صنایع دستی قزوین افزوده می شود، اظهار داشت: کارگاه های صنایع دستی که از مزایای حمایتی سازمان میراث فرهنگی از قبیل بیمه، تسهیلات بانکی و سوخت یارانه ای بهره مند شده اند در اولویت بازرسی های این طرح قرار دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین همچنین گفت: در بازدید از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی سطح استان وضعیت کارگاه‌ها به لحاظ فعال و غیرفعال بودن، اعتبار مجوز، نحوه فعالیت کارگاه به لحاظ کیفیت تولید محصولات مورد بررسی قرار می گیرد.
این مسئول یادآور شد: بازدیدهای نظارتی به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود که حضور تولیدکنندگان و رعایت کلیه موارد فوق الذکر در کارگاه ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: در صورت استفاده چند منظوره از فضای کارگاهی، استفاده از ابزار و تجهیزات ماشینی خارج از مقررات، به کارگیری مواد اولیه غیر طبیعی و مصنوعی، استاندارد نبودن فضای کارگاهی، عدم تطابق رشته مورد فعالیت با مجوز دریافتی و تولید محصولات غیر صنایع دستی، کارگاه به عنوان واحد متخلف شناسایی شده و سازمان طی اعلام اخطار کتبی و در صورت عدم اصلاح موارد، نسبت به ابطال مجوز اقدام خواهد نمود.
تاکنون حدود پنج هزار تولیدکننده صنایع دستی در استان قزوین شناسایی شده و برای آنان کارت هویت صادر شده است.
آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


صنايع دستي


قزوين