گردشگری و توریسم

لهستان و ایران نقاط مشترک فراوانی دارند

وُیچر اونولت روز شنبه در جریان ویژه برنامه های نکوداشت روز اصفهان در میدان تاریخی نقش جهان در گفت و گو با ایرنا افزود: این نقاط و شاخص های مشترک می تواند زمینه افزایش ارتباط بین دو کشور را مهیا کند.
وی ادامه داد: اصفهان و کراکوف هر دو قدیمی، هنری، متمدن و زیبا هستند و سالانه می توانند پذیرای گروه های متعدد گردشگری باشند.
اونولت با اظهار خرسندی برای شرکت در آیین نکوداشت اصفهان، توسعه ارتباطات فرهنگی بین دو ملت و به ویژه دو شهر یاد شده را ضروری دانست و گفت: این امر به دوستی بیشتر دو کشور می انجامد.
به گزارش ایرنا، شهردار اصفهان خرداد امسال و در جریان دوازدهمین اجلاس شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیشنهاد کرد که اصفهان و کراکوف لهستان توافق خواهرخواندگی با یکدیگر امضا کنند.
قدرت الله نوروزی همچنین هنگام دیدار با شهردار کراکوف لهستان پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی دو شهر و خلق و نصب نماد یادبود این دو شهر را مطرح کرد.
شهر تاریخی اصفهان با شهرهای شیان چین، کوالالامپور مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، سن پترزبورگ روسیه، داکار سنگال، بعلبک لبنان و نجف عراق عقد خواهرخواندگی دارد.
بالغ بر 20 نماینده از کشورهای خارجی در ویژه برنامه های روز نکوداشت اصفهان از یکم تا سوم آذرماه حضور دارند.
اردیبهشت سال 1384 پس از فراخوان هم‌ اندیشی برای نامگذاری روز نکوداشت اصفهان، از سوی بیش از 30 نفر از اصفهان شناسان یکم آذرماه به عنوان روز نکوداشت اصفهان انتخاب و تصویب شد.
همچنین نگاره تاریخی منقوش بر کاشی‌ کاری‌های سردر بازار قیصریه اصفهان که با اقتباس از صورت فلکی برج قوس (آذرماه) و با محتوایی متعالی طراحی شده‌ است به عنوان نماد این روز انتخاب شد.
از سال 84 تاکنون هرساله یکم آذرماه را به عنوان روز نکوداشت اصفهان و از یکم تا هفتم آذر ماه گرامی می‌ دارند.
6020 /6022

انتهای پیام /*


فرهنگی


نکوداشت روز اصفهان


لهستان


فرهنگ و گردشگری