گردشگری و توریسم

نکوداشت روز اصفهان بر بازتولید آیین های ایرانی تاکید دارد

مرتضی رشیدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : این مجموعه تا چهارم آذرماه بالغ بر 80 برنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی در مناطق مختلف کلانشهر اصفهان و با رویکرد ایجاد فضا و ساعاتی شاد برای مردم برگزار می کند.
وی با اشاره به آیین‌ هایی چون «خواجو خوانی» و «شب ‌های اصفهان» اظهارداشت: بازتولید بخشی از آیین ‌هایی که ریشه در هویت ملی و دینی دارد نیز از دیگر اهداف این برنامه ها به شمار می رود.
معاون شهردار اصفهان اضافه کرد: ممکن است زیبایی‌ های شب ‌های اصفهان به چشم بسیاری از مردم نیامده باشد و این جذابیت ‌ها و زوایای کمتر دیده ‌شده این شهر به خصوص در محور تاریخی شهر در برنامه «اصفهان در شب» به گردشگران و شهروندان نمایانده می ‌شود.
رشیدی حوزه جلب گردشگران ایرانی و خارجی را نیز با اهمیت دانست و گفت: در برنامه برگی از تاریخ شهر اصفهان، دوره سلجوقی و صفوی بازسازی می ‌شود و در دل آن، فرهنگ و خرده فرهنگ ‌هایی که در حال فراموشی است به شیوه خلاقانه و هنرمندانه باز تولید می شود و در معرض دید گردشگران داخلی و خارجی و مردم قرار می ‌گیرد.
معاون اجتماعی و مشارکت ‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره محور چهارباغ خاطرنشان کرد: این معبر قدیمی و باشکوه به عنوان شاهرگ اصلی و قلب شهر اصفهان همواره مورد توجه بوده و در مدیریت شهری جدید توجه بیشتری نیز به آن شده است.
وی ادامه داد : با توجه به پیاده ‌راه شدن چهارباغ و تسهیل بهره‌ برداری شهروندان از این محور، تلاش ما این است که چهارباغ به عنوان یکی از محورهای اصلی ‘رویداد’ در عرصه ملی و بین ‌المللی مطرح شود و برنامه ‌های متنوعی نیز توسط مدیریت این خیابان تاریخی به مناسبت روز نکوداشت اصفهان در این محور برگزار می شود.
اردیبهشت سال 1384 پس از فراخوان هم‌ اندیشی برای نامگذاری روز نکوداشت اصفهان، از سوی بیش از 30 نفر از اصفهان شناسان یکم آذرماه به عنوان روز نکوداشت اصفهان انتخاب و تصویب شد.
همچنین نگاره تاریخی منقوش بر کاشی‌ کاری‌های سردر بازار قیصریه اصفهان که با اقتباس از صورت فلکی برج قوس (آذرماه) و با محتوایی متعالی طراحی شده‌ است به عنوان نماد این روز انتخاب شد.
از سال 84 تاکنون هرساله یکم آذرماه را به عنوان روز اصفهان و هفته اصفهان را از یکم تا هفتم آذرماه گرامی می‌ دارند.
6020/6026/

انتهای پیام /*


فرهنگي


نكوداشت روز اصفهان


نشاط و شادي


شهرداري