گردشگری و توریسم

رالی جاده ابریشم استان سمنان آغاز شد

به گزارش ایرنا، مرحله اول رالی 2 روزه جاده ابریشم استان سمنان، بزرگترین و هیجان انگیزترین مسابقه رالی خودروهای دو دیفرانسیل کشور، امروز پنجشنبه از کارونسرای دهنمک آرادان در استان سمنان آغاز شد و مرحله دوم این رالی فردا جمعه ساعت هشت و 30 دقیقه از مهمانسرای جهانگردی سمنان خواهد بود، اختتامیه این رویداد فرهنگی- ورزشی ساعت 15 و 30 دقیقه فردا در مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد است.
این رالی 2 روزه که روزهای یکم و دوم آذر 97 برنامه ریزی شده است، از ورودی شمالی ریگ جن تا کوهستان و جنگل آغاز می شود و مراسم اختتامیه آن نیز در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد در روز جمعه برگزار می شود.
مدیر اجرایی رالی جاده ابریشم با اشاره به این که آغاز این رالی از ورودی کارونسرای دهنمک آرادان است، گفت: این رویداد گردشگری و ورزشی هیجانی با هدف معرفی ظرفیت‌ های گردشگری طبیعی و تاریخی دو اقلیم کویر و کوهستان در استان سمنان برگزار می‌ شود.
محمدتقی اعرابی افزود: این رقابت ۲ روزه با شرکت 100 خودروی دو دیفرانسیل در حد فاصل مناطق کویری، جنگلی و کوهستانی شهرستان‌های آرادن، سرخه، سمنان و مهدیشهر آغاز شد.
وی بیان کرد: رالی جاده ابریشم با هدف تحقق شعار «استان سمنان، مقصدی تازه برای سفر» و با هدف معرفی جاذبه های گردشگری، تفاوت‌ های زیست محیطی مناطق مختلف این استان به عنوان یک جاذبه گردشگری و تعریف مسیرهای جدید برای گروه های مختلف طبیعت گردی برنامه ریزی شده است.
اعرابی، به مشارکت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این رالی اشاره و تصریح کرد: با تداوم اجرای این برنامه در سال های آتی، امکان ثبت این رویداد در تقویم گردشگری کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر بهره مندی از موقعیت های طبیعی و تاریخی در راستای گردشگری و توسعه پایدار و با ایجاد فضای پرنشاط اجتماعی با حفظ معیارهای زیست محیطی، نحوه بهره مندی از ظرفیت های طبیعی و نحوه برپایی کمپ های طبیعت گردی و گردش بدون تخریب در محیط زیست بازآموزی می شود.
مدیر اجرایی رالی جاده ابریشم یادآور شد: این رویداد به صورت ملی و رقابتی برگزار و به برندگان جوایز نقدی از 10 تا 30 میلیون ریال اهدا و به شرکت کنندگان گواهی حضور در این رقابت ملی ارائه می ‌شود.
9891/6103

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگی ورزشی


رالی


جاده ابریشم