گردشگری و توریسم

برای جذب گردشگران درمانی لیتوانیایی در ایران مصمم هستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محسن کریمی طبسی در نشست خبری این کنسول در تهران اظهار داشت: در همایشی که پنجم آذرماه در سطح معاونان وزیر و روسای دانشگاه های ایران و لیتوانی در هتل اسپیناس تهران برگزار خواهد شد به دنبال گسترش تعاملات گردشگری و علمی دو جانبه بین لیتوانی و ایران خواهیم بود.
وی افزود: لیتوانی کشوری بی طرف در مناقشات سیاسی و همواره دوست ایران بوده است.
طبسی تاکید کرد: معاون گردشگری لیتوانی از میهمانان همایش هفته آینده تهران خواهد بود و پیش بینی من این است که در صورت گسترش تعاملات سالانه 200 هزار گردشگر از هریک از کشورهای لیتوانی و ایران از کشور مقابل بازدید کنند.
وی گفت: سال گذشته تنها 450 نفر گردشگر لیتوانیایی به ایران آمدند ولی با عملی شدن پرواز مستقیم بین دو کشور که در مراحل نهایی انعقاد تفاهم است این عدد به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
کنسول افتخاری لیتوانی تصریح کرد: لیتوانی در ایران سفارت ندارد و همه کارهای اقامت و گذرنامه از طریق همین دفتر کنسولی انجام می شود.
وی یادآور شد: ایران سال گذشته 13 میلیون دلار صادرات به لیتوانی داشته است.
طبسی تاکید کرد: ما برای آشنایی و بسترسازی همکاری گردشگری پس از همایش، مقامات لیتوانیایی حاضر را با هواپیمای اختصاصی برای بازدید به شهداد کرمان خواهیم برد.
وی گفت: اعطای ویزای گروهی لیتوانی به گردشگران ایرانی از پیشنهادات بنده بود که مورد موافقت مقامات لیتوانی قرار گرفت و به زودی اجرایی می شود.
فراهنگ3079 ** 1418

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


لیتوانی


گردشگر درمانی