اخبار گردشگری

روش جدید نیوزلند در حفاظت از مناطق گردشگری

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از نیوز، این کشور طی پروازها به مقصد نیوزلند فیلم‌های آموزشی برای گردشگران به نمایش می‌گذارد که “تیاکی” (Tiaki) نام دارند و این لغت بومی به معنای  « مراقبت » است.

در این فیلم‌ها، از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود از محیط زیست محافظت کرده و به آداب و رسوم این کشور احترام بگذارند. در یک ویدیو دو دقیقه‌ای گفته می‌شود که نیوزلند خانه ماست و ساکنان و گردشگران نیز مسئول حفاظت از آن هستند.

در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری نیوزلند رونق یافته و در سال ۲۰۱۶ یکی از جاذبه‌های گردشگری آن صنعت لبنیات بوده است.

در سال گذشته، بیش از ۳.۸ میلیون گردشگر وارد نیوزلند شده‌ و بیشتر گردشگران از کشورهای استرالیا، چین و ایالات متحده بوده‌اند.

مدیر اجرایی بخش گردشگری نیوزلند اظهار کرد: برای بهبود وضعیت گردشگری و آسیب کمتر به آثار باستانی و محیط زیست، آموزش گردشگران و راهنمایی آنها اهمیت دارد.

یکی دیگر از موارد نگران‌کننده در زمینه گردشگری، « اقامتگاه آزاد » است، به این صورت که گردشگران از چادر و یا دیگر موارد برای کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کنند و مشکلات زیادی از جمله کمبود سرویس‌های بهداشتی و یا سطل‌های زباله به همراه دارد.

در این طرح، روزنامه‌نگاران نیز شرکت دارند و با ایجاد کمپین و یا تبلیغات در وب‌سایت‌ها و یا رسانه‌های اجتماعی به ترویج این طرح و آموزش به گردشگران و ساکنان کمک می‌کنند.