گردشگری و توریسم

21 گروه موسیقی در جشنواره اقوام ایرانی می نوازند

احمد گلچین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرهنگ، هنر و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل‌ گیری هویت و ارزش ملی دارد و با توجه به حضور قومیت های مختلف همچون فارس، کتولی، ترک، ترکمن، کرد، سیستانی، بلوچ و قزاق وتنوع فرهنگی گلستان، این استان به عنوان کانون وحدت اقوام شناخته شده است.
وی افزود: بر همین اساس میزبانی این جشنواره از ابتدای فعالیت تا به امروز برعهده گلستان بوده و دوازدهمین دوره آن نیز با حضور هنرمندان گروه های موسیقی و آیینی، صنایع دستی، بوم گردی، روستاهای هدف گردشگری، شماری از سفرا و کاردان های کشورهای خارجی همراه با عرضه سوغات استان های مختلف از 29 آبان تا دوم آذر در گرگان مرکز استان و از چهارم تا هفتم آذر به میزبانی گنبدکاووس برگزار می شود.
به گفته وی، تاکنون استان های کردستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، گیلان، هرمزگان، سمنان، مرکزی، بوشهر، قم، اردبیل، مازندران، چهارمحال و بختیاری، همدان، کرمان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خوزستان، اصفهان و گلستان میزبان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.
دبیر دوازدهمین دوره جشنواره بین ‌المللی فرهنگ اقوام اظهار داشت: در این دوره 22 سیاه چادر از 13 استان برپا می شود، 6 استان در بحث بوم گردی و هفت استان در حوزه روستاهای هدف گردشگری شرکت داشته و 20 غرفه ویژه غذاهای سنتی دایر خواهد شد.
وی افزود: 167 غرفه برای هنرمندان صنایع دستی و 56 غرفه سوغات استان ها در این جشنواره به میزبانی گرگان و برای گنبدکاووس 76 غرفه صنایع دستی و 30 غرفه سوغات استان ها پیش بینی شده است.
**ابراز علاقه 20 سفیر و کاردان فرهنگی برای شرکت در جشنواره
به گفته گلچین، 20 سفیر و کاردان فرهنگی از کشورهای نروژ، جمهوری بنین، قزاقستان، چین، پاکستان، سنگال، اکوادور، مالزی، تاجیکستان، اندونزی، کره شمالی، غنا و قبرس برای شرکت در این جشنواره ابراز علاقه کرده اند.
دبیر جشنواره فرهنگ اقوام اظهار داشت: مهمانان خارجی در زمان حضور خود در گلستان از ظرفیت ها و زیرساخت های فرهنگی و گردشگری استان با هدف فراهم کردن شرایط جذب سرمایه گذار دیدن می کنند.
وی افزود: علاوه بر فعالان رسانه های کشوری و استانی، 40 خبرنگار خارجی نیز جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام را پوشش می دهند.
گلچین، معرفی صنایع دستی، توانمندی های گردشگری و روستاهای هدف گردشگری استان های مختلف، نمایش زندگی سنتی و ارائه غذاهای محلی در قالب بوم گردی را از شاخص های این جشنواره بین اللمللی برشمرد.
به گزارش ایرنا دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام 29 آبان تا 2 آذر در محل نمایشگاه بین المللی گرگان و چهار تا هفت آذرماه در مجموعه ورزشی المپیک گنبدکاووس در شرق گلستان برگزار می شود.
3042/1648

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشنواره اقوام


گلستان