گردشگری و توریسم

1140میلیارد ریال سرمایه گذاری در گردشگری روستایی انجام شد

محمود باقری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 900 میلیارد ریال اعتبار از این بودجه از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر و بقیه از سهم آورده سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای این طرح ها تامین و هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت های خوب مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد ابرازامیدواری کرد: با اختصاص و پرداخت تسهیلات به این طرح ها بتوان تحولی اساسی در صنعت گردشگری این استان ایجاد کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه گذاری در زمینه جاذبه های گردشگری روستایی می تواند نقش اثرگذاری در ایجاد فرصت های شغلی و کاهش مهاجرت به شهرها داشته باشد.
باقری بیان کرد: اجرای اردوگاه های گردشگری در روستاها و واحدهای بوم گردی در مناطق عشایری از برنامه های توسعه زیرساخت های گردشگری در تمام مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی از دهیاران و شوراهای روستایی خواست تا در صورت وجود زمین آن را به میراث فرهنگی معرفی کنند تا زمینه ایجاد زیرساخت های گردشگری را فراهم کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تدوین طرح های شهر نمونه گردشگری سی سخت و جاده یاسوج به شیراز خبر داد.
باقری افزود: هم اکنون 93 سرمایه گذار متقاضی اجرای طرح های گردشگری در این استان هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استقبال از ایده های خلاق در زمینه اجرای طرح های گردشگری از اولویت های این اداره است.
باقری بیان کرد: تاکنون 15 ایده خلاق گردشگری با استفاده فضای مجازی به کمیته این طرح ارسال شده که هفت طرح تاکنون از سوی داوران برای اجرا انتخاب و به سازمان ارسال شده است.
وی گفت: غذای آنلاین یکی از این طرح هاست که با یک نرم افزار بدون صرف هزینه برای مکان عملی می شود.
باقری ابرازداشت: در این طرح گردشگران از طریق یک نرم افزار غذای مورد تقاضا را سفارش می دهند و افراد گروه سفارش را انجام و در اختیار متقاضی قرار می دهند.
وی گفت: ساخت 400 دقیقه مستندهای تبلیغی و بروشورهای 2 زبانه در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری از دیگر تلاش های انجام شده برای جذب گردشگر در این استان است.
باقری ابراز داشت: از افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری استان از جمله بو‌م‌گردی، هتل، هتل آپارتمان و سفره‌خانه‌های سنتی دارند به صورت ویژه حمایت می شود.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استفاده مسافران و گردشگران است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
/1662/8143

انتهای پیام /*


اقتصاد


طرح هاي


گردشگري


كهگيلويه و بويراحمد