گردشگری و توریسم

نماینده مجلس: دستاوردهای همدان 2018 حفظ شود

امیر خجسته روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رویداد ها جایگاه استان را در حوزه گردشگری ارتقا داده و در همین ابتدای کار موجب افزایش گردشگری در استان شده است.
وی با تاکید بر ایجاد برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه گردشگری ادامه داد: در همین راستا برگزاری همایش ها و جشنواره ها بومی سازی و هر ساله شوند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری آبرومندانه این اجلاس توانست همدان را به عنوان یکی از اهداف گردشگری در جهان معرفی کند.
خجسته با اشاره به اینکه شرایط سیاسی و دیپلماتیک کشور در سال 2018 اثر محسوسی بر کیفیت برگزاری هر دو اجلاس کشورهای آسیایی و سازمان جهانی گردشگری داشت، اظهار داشت: هرچند تحریم های موجود نگذاشت اجلاس ها به کیفیتی که باید در همدان برگزار شود، اما آمارها نشان می دهد که گردشگری داخلی و خارجی در همدان تحت تاثیر برگزاری این اجلاس ها قرار گرفته و رشد یافته است.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی صحیح می توان، استان را سالهای سال از منافع برگزاری این اجلاس ها، منتفع کرده و با ارتباط دائمی و مستمر با این سازمان ها و کشورهای عضو آن برای پیشرفت در عرصه گردشگری قدم های بسیار مهمی برداشت.
نماینده مردم همدان در خانه ملت گفت: همدان امسال تریبون و سکوی معرفی گردشگری و ایرانگردی در جهان بود و شرکت کنندگان در این اجلاس از 157 کشور عضو و 556 وابسته به این سازمان، امسال را به زودی فراموش نخواهند کرد.
خجسته با تاکید به این که باید به دنباله محل دائمی برای ارتباط مستمر با نهاد های آسیایی و سازمان های بین الملی گردشگری مانند همچون UNWTO در یکی از اماکن تاریخی همدان باشیم، افزود: میزبانی علیصدر برای اجلاس جهانی گردشگری در کناره تلاش قابل تقدیر مدیران این مجموعه نشان دهنده ارزش بالایی است که دنیا برای این جاذبه توریستی قائل است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مهم نشان از آن دارد که غارعلیصدر و مجموعه های این چنینی در استان باید هر چه سریعتر با جذب سرمایه گذاران کلان حوزه گردشگری به یک مجموعه کامل تبدیل شود تا جذب و ماندگاری گردشگران در همدان افزایش یابد.
7523/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


نماينده مجلس


همدان2018


اجلاس جهاني گردشگري