گردشگری و توریسم

تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی نیاز به حمایت دارند

به گزارش ایرنا ، حسن میرزایی روز چهارشنبه در همایش توانمندسازی تشکل های مردم نهاد اردبیل با حضور استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، زنجان و اردبیل افزود: در حوزه توانمندسازی تشکل های مردم نهاد عملکرد مطلوبی نداریم.
وی اظهار داشت: دولت باید یاریگر تشکل ها بوده و حمایت سازمان های مردم نهاد را با هدف ارتقای کمی و کیفی خدمات خود دنبال کند.
او همچنین بر ضرورت شبکه سازی تشکل ها تاکید کرد و گفت: ضروری است تشکل ها به سمتی حرکت کنند که یاریگر برنامه های دولت باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این همایش خواستار حمایت تشکل های مردم نهاد از طرح های اشتغالزای حوزه گردشگری شد.
نادر فلاحی تشریح کرد: در مقایسه با سایر حوزه ها، فعالیت بخش گردشگری و صنایع دستی اشتغال زودبازده و کم هزینه ای را به دنبال دارد.
او افزود: با توجه به اینکه بیکاری جوانان دغدغه جدی در استان است، انتظار می رود تشکل های مردم نهاد طرح های اشتغال زای حوزه گردشگری و صنایع دستی را حمایت کنند.
وی اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد بازوی یاریگر دستگاه های اجرایی هستند و با توجه به اینکه محور نخست توسعه استان گردشگری است، تشکل ها در حوزه گردشگری مورد حمایت هستند.
فلاحی با اشاره به فعالیت 18 تشکل مردم نهاد در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در استان اردبیل گفت: افزایش کمی و کیفی تشکل ها با جدیت دنبال می شود و هر تقاضایی در این خصوص واصل شود از سوی اداره کل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
او خواستار مشارکت تشکل های مردم نهاد در معرفی جاذبه های گردشگری در سطح ملی و جهانی شد و افزود: تبلیغات از سوی تشکل ها به سادگی و با صرف حداقل هزینه ها انجام می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین بیان کرد: سازمان های مردم نهاد به سادگی می توانند نیروهای مردمی را بسیج کرده و در صیانت از آثار تاریخی و طبیعی نقش آفرینی کنند.
6018/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث


تشكل


اردبيل