گردشگری و توریسم

توسعه گردشگری روستایی نیازمند راهبری و آموزش است

به گزارش ایرنا، فاطمه دهقانی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی توامندسازی دهیاران روستاهای منتخب گردشگری استان بوشهر افزود: گردشگری روستایی در دنیای امروز یکی از بخش های مهم فعالیت های اقتصادی محسوب می شود.
وی بیان کرد: سکونتگاه های روستایی استان زمینه ‌های مناسبی برای توسعه گردشگری دارند که در این راستا دولت حرکت از اقتصاد تک پایه به سوی اقتصاد متنوع و با ثبات را در برنامه های کاری خود قرار داده است.
دهقانی ادامه داد: یکی از این برنامه‌ ها توسعه گردشگری است که سکونتگاه های روستایی زمینه مساعدی برای توسعه این بخش ازفعالیت های اقتصادی را دارند.
وی اظهار داشت: بدون شک دستیابی به چنین هدفی مستلزم شناخت فرایند گردشگری، طبقه‌ بندی، رویکردها، سیاست ها و آثار اجتماعی– فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی است.
دهقانی اظهار داشت: در این زمینه باید با یک پشتوانه علمی و آگاهی از آثار مثبت و منفی این صنعت انتخاب و برنامه ریزی کرد.
وی گفت: برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی یکی از پیش نیازهای اساسی محقق کردن طرح توسعه گردشگری روستایی است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: صنعت گردشگری به عنوان ابزاری قدرتمند برای دستیابی به اهداف کمی و کیفی و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حائز اهمیت ویژه است.
دهقانی اظهار داشت: استان بوشهر با تکیه بر جایگاه قابل دفاع خود در موضوع جذب گردشگر در سطح ملی اقدام به تدوین و اجرای ‘طرح توسعه گردشگری با محوریت رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در سه حوزه شهری، روستایی و عشایری کرده است.
وی افزود: در اجرای این طرح در مناطق روستایی، 24 روستای استان که دارای ظرفیت ها و شاخص های اولیه و اساسی گردشگری هستند به عنوان روستاهای منتخب معرفی شدند.
دهقانی گفت: با اجرای این طرح، استان بوشهر اولین استانی خواهد بود که گردشگری را در سه حوزه شهری، روستایی و عشایری به صورت یکپارچه عملیاتی و اجرایی کرده و از این طریق گامی بلند در راستای توسعه اشتغال پایدار برداشته خواهد شد.
7212/6043

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


روستا


اقتصاد