گردشگری و توریسم

مجوز فعالیت برای 285 خانه بوم گردی در یزد صادر شد

سید مصطفی فاطمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و توسعه خانه‌های بوم گردی که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، شاهد رونق خوبی در توسعه صنعت گردشگری استان هستیم.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون یزد ازلحاظ راه‌اندازی خانه‌های بوم گردی در جایگاه نخست کشوری قرار دارد و بیشترین تعداد متقاضیان و بخش خصوصی استان در این ارتباط مربوط به شهرستان مهریز است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد با اشاره به تعداد زیادی از خانه تاریخی ابرکوه که با سبک سنتی و معماری کهن ساخته شد، تأکید کرد: این شهر در حوزه معماری، در واقع کاشان یزد است و باید با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در احیا خانه‌های قدیمی و تاریخی زمینه هرچه بیشتر جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کنیم.
این مسئول ارشد میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 150 اثر تاریخی که بیشتر شامل خانه‌های تاریخی است پرونده آنها برای ثبت در فهرست آثار ملی ایران، آماده‌شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد همچنین یادآور شد : پنج اثر طبیعی و تاریخی یزد شامل فناوری ساخت بادگیر، نارین قلعه میبد و بافت پیرامون آن ، سرو 4500 ساله ابرکوه و درختان دیر زیست ، بافت تاریخی شهر اردکان ، میبد به‌عنوان شهر زیلو و یزد به‌عنوان شهر نساجی سنتی و افزودن باغ صدری تفت به مجموعه باغ‌های ایرانی برای ثبت جهانی پیشنهادشده است .
فاطمی و هیات همراه به‌اتفاق امام‌جمعه و تعدادی از مسئولان محلی ابرکوه از قلعه تاریخی تیرجرد واقع در روستای تیزک ، خانه تاریخی بیرونی آقازاده در بافت تاریخی شهر که در دست احیاء است و همچنین چند خانه بوم گردی در قلعه تیزک بازدید کرد .
وی در این بازدید با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دیدار و گفت‌وگو کرد و علاوه بر همکاری ، بر تسریع مرمت و بازسازی بناهای تاریخی تأکید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در مراسمی که با حضور امام‌جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد با اهدا لوح سپاس از دادستان عمومی و انقلاب ، رئیس میراث فرهنگی و فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه که در حفظ و حراست از آثار تاریخی تلاش داشتند ، تقدیر کرد.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6 هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.
7540/ 2047/

انتهای پیام /*


فرهنگي


خانه بوم گردي


صنعت گردشگري


استان يزد