گردشگری و توریسم

671 هزار نفر از جاذبه های گردشگری مهاباد دیدن کردند

غلامرضا عبده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هشت هزار و 255 نفر از جاذبه های تاریخی- فرهنگی، 116 هزار نفر از جاذبه های تاریخی و 546 هزار و 745 نفر نیز از مراکز تجاری همچون بازارچه ها و تاناکورای این شهرستان دیدن کردند.
وی ادامه داد: سد مهاباد، غار آبی سهولان، بازارچه ها و تالاب بین المللی کانی برازان به ترتیب مکان هایی پربازدید این شهرستان در این مدت بود.
عبده با اشاره به اقامت 129 هزار و 10 نفر در این شهرستان طی سال جاری، بیان کرد: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 70 درصدی را نشان می دهد و گرانی و افزایش هزینه های جاری مهمترین عوامل این روند کاهشی است.
وی ادامه داد: 30 درصد اقامت کنندگان در هتل ها و مهمان پذیرها، 34 درصد در اقامتگاه های موقت شامل چادر و کانکس و بقیه در بوستان ها اقامت کردند.
عبده افزود: اعطای مجوز به مراکز اقامتی بوم گردی به افراد متقاضی با هدف توسعه گردشگری روستایی و اشتغال زایی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی رتبه نهم گردشگری در میان استان های کشور را دارد و مهاباد نیز یکی از اصلی ترین مقصدهای گردشگری این استان به شمار می رود.
مهاباد 92 اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
این شهرستان دارای 133 اتاق در قالب چهار هتل، 49 اتاق در قالب سه مهمانپذیر و 11 سویت در قالب یک هتل آپارتمان است.
مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و در فاصله 115 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
9903/6185/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


جاذبه هاي گردشگري


آمار بازديدكننده


مهاباد