گردشگری و توریسم

امامان جمعه کیش از انتخاب روزی به نام این جزیره استقبال کردند

مراسم افتتاحیه روز کیش شنبه شب با حضور محمد ابراهیم انصاری لاری و مدیرعامل منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش و جمعی دیگر از مسئولان در مجموعه روباز آوای خلیج فارس برگزار شد.
در این مراسم امام‌جمعه منطقه آزاد کیش نامگذاری روز کیش را اقدامی شایسته توصیف کرد و افزود: روز کیش فرصتی تازه برای معرفی توانمندها و جایگاه این جزیره است، لذا همه باید با استفاده از اینگونه فرصت ها برای رفاه و آسایش ساکنین جزیره تلاش کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این جزیره گفت: باید با معرفی صحیح جزیره کیش در جهت رونق اقتصادی منطقه تلاش کنیم.
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) «که بهترین شهر آن شهری است که مردم آن در رفاه و آسایش باشند» افزود: باید ضمن ایجاد رفاه و آسایش، آرامش فکری، فرهنگی ، باید شرایطی خوب را برای مردم ایجاد کنیم مبانی اعتقادی انها تقویت شود .
همچنین در ادامه این مراسم؛ امام جمعه اهل سنت منطقه آزاد کیش گفت: روز کیش، تبلور اراده، مشارکت و همبستگی مردم و مسئولان این جزیره برای رونق و آبادانی آن است.
شیخ یعقوب شمس از برنامه ریزی و اقدام مدیریت منطقه آزاد در نامگذاری این روز و تلاش برای پیشرفت جزیره کیش تقدیر کرد.
شیخ یعقوب شمس بیان کرد: روز کیش تجلی اراده مردم این خطه برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های آن در سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس است.
وی، نام‌گذاری روز کیش را تدبیری شایسته دانست و گفت: با درایت و تفکری که در جزیره حاکم است این روز، سر منشا رضایتمندی مردم شده و در تاریخ این سرزمین باقی خواهد ماند.
امام جمعه اهل سنت کیش در ادامه سخنان خود اضافه کرد: جزیره کیش قطعه‌ای گرانقدر از ایران زمین است که قابلیتهای فراوانی برای میزبانی گردشگران داخلی و خارجی دارد و می‌تواند نقشی مهم در رونق اقتصادی و کسب درآمد در کشور داشته باشد.
امام جمعه اهل سنت منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود از همه کسانی که در عمران و آبادانی کیش تلاش کرده‌اند قدردانی کرد و خواستار تداوم این تلاشها در پرتو همبستگی و بدون هرگونه تفکرات قومی شد.
شیخ یعقوب شمس اضافه کرد: امروز همه کسانی که دل در گرو آبادانی ایران اسلامی دارند؛ نیک می‌دانند که این راه با مشارکت و همبستگی مردم مقدور خواهد شد.
1339

انتهای پیام /*


فرهنگی


روز کیش


امامان جمعه


کیش