گردشگری و توریسم

آثار گچوئیه بستک دارای ارزش واهمیت تاریخی است

عباس نوروزی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: درخواست شوراهای اسلامی روستایی بخش فرامرزان از توابع بستک در خصوص واگذار نکردن زمین های تنگ مهمانی در روستای گچوئیه به طرح های غیر گردشگری نیز از سوی این اداره کل به سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ارسال شد.
این مقام مسوول اظهار کرد: این اداره کل نامه ای به سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ارسال کرد وهر چند این نامه دست سازمان صنعت، معدن و تجارت در اعطای مجوز بهره برداری به سرمایه گذار باز می گذارد اما با توجه به اعتراض اهالی جلوی کار گرفته شده تا بررسی های مجدد انجام شود.
آثار تاریخی و باستان شناختی هر منطقه نشان دهنده هویت و اصالت تاریخی آن ناحیه است واز بین رفتن هر اثر باستانی بخشی از تاریخ یک منطقه را از پاک کرده و بازیابی و بازشناسایی مجدد تحولات فرهنگی و تمدنی آن را برای همیشه از بین می برد.
در این میان نواحی پس کرانه ای خلیج فارس و استان هرمزگان بخشی ازغنی ترین میراث تمدنی گذشته ایران را در خود جای داده است.
آثار باستان شناختی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان از این دیدگاه دارای اهمیت زیادی هستند و در بررسی باستان شناختی این ناحیه که در سال 1384 صورت گرفته و سپس در بررسی ها و بازدیدهای دیگر بیش از 350 اثر معماری، محوطه و تپه باستانی با قدمتی از 40 هزار سال پیش تا دوره های معاصر در ناحیه یاد شده شناسایی شده است.
بنایی باستانی متعلق به دوره میانه ساسانی با کاربری ناشناخته در فاصله 35 کیلومتری شمال سواحل خلیج فارس و در شهرستان بستک کشف و از دل خاک بیرون کشیده شد.
تپه مدور تُنب پَرگان در 2 کیلومتری جنوب شهر جناح از توابع شهر بستک و 35 کیلومتری شمال سواحل خلیج فارس واقع شده است.
شهرستان بستک در فاصله 220 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
3219/6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


آثار تاريخي


گچوئيه بستك