گردشگری و توریسم

ظرفیت گردشگری همدان در اجلاس های جهانی معرفی شود

حسن محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین راستا در سیزدهمین اجلاس جهانی جاده ابریشم که با حضور 68 شهر عضو این مجمع جهانی و نمایندگان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) برگزار شد، ظرفیت های گردشگری همدان نیز به تصویر کشیده شد.
وی اضافه کرد: در چارچوب معرفی ظرفیت‌های همدان در این اجلاس بین المللی، به همت دبیرخانه شهر سبز پایدار جهان اسلام در این شهر، نماهنگی از ویژگی‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری پخش شد.
محمدی اظهار داشت: معرفی این ویژگی ها فرصتی بی نظیر در جهت دستیابی به اهداف تجاری و فرهنگی و همچنین جذب سرمایه‌گذاران بین المللی و گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی را فراهم کرده که امیدواریم بتوانیم با توسعه روابط بین المللی با کشورهای عضو و ارتباطات جدید با سایر کشورها به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: همدان آزمونه (پایلوت) نخستین شهر سبز پایدار کشور است که در شهریور 92 در همایشی در شهر قزوین که در آن 23 کشور از 58 کشور اسلامی شرکت داشتند، انتخاب شد.
محمدی اظهار داشت: در این راستا برای تعیین زیرساخت‌های شهر همدان به عنوان شهر سبز تفاهم نامه‌ای بین سازمان حفاظت محیط زیست، شورای شهر و شهرداری همدان امضا شده است.
7523/2090

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


شهر سبز


گردشگري همدان