اماکن دیدنی ایران

گذران وقت در لحظه های کنونی؛هوگه چیست؟/تصاویر

در فصلهای پاییز و زمستان به خاطر سرمای هوا اغلب در خانه می مانیم و ممکن است دچار حالات خمودگی و گاه افسردگی هم شویم اما هر چیزی راهی دارد!

به گزارش «توریسم آنلاین» اما در کشورهای سرد به خصوص کشورهای اسکاندیناوی تاریکی هوا و سرما بیشتر است که به جای افسردگی و خمودگی آنها به را شادترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است.

هوگه (Hygge) یک کلمه دانمارکی و به معنای گذران وقت در لحظه های کنونی چه تنها و چه با دوستان ،در خانه یا بیرون و در جایی دنج ، گرم و خاص است.

هوگه یک روش زندگی است که شامل آگاهی در لحظه ، کم کردن شتاب زندگی ، توانایی حضور و درک و لذت بردن از لحظه اکنون ،هنر ایجاد صمیمیت ،احساس راحتی ،جذابیت ،شادی ، امنیت و گرایش به سادگی است.

دانمارکی های شاد برای گذران شب و روزهای سرد و تاریک با کارهای ساده ای چون : روشن کردن شمع ، خوردن نوشیدنی های گرم ،پوشیدن جوراب و لباس گرم به جای زیاد کردن وسایل گرمایشی ، دور شدن از تکنولوژی ها ، خوردن غذای خانگی در تنهایی یا دورهمی دوستانه این حس خوب را به روح خود تقدیم می کند و به همین دلیل است که حال خوبی دارند.

آنها هر شب و روز این مقدار وقت برای هوگه می گذارند.

و اما چند روش برای هوگه :

شمع بخرید و در خانه زیاد روشن کنید /نوشیدنی گرم :چای ، قهوه ، دمنوش را با کیک های خانگی خوش عطر بخورید./شبهای سرد را تا دیروقت کار نکنید/لباس و جوراب گرم و نرم و لطیف خریداری کنید./ فضایی دنج و گرم در خانه ایجاد کنید./فضای بیرون را هم نادیده نگیرید./ با خانواده و دوستان هم معاشرت کنید./

هوگه هوگه هوگه هوگه هوگه هوگه هوگه