گردشگری و توریسم

تجهیزبیمارستان کیش به هلی پورت گامی دیگر درتبدیل این جزیره به قطب گردشگری سلامت

به گزارش ایرنا در این زمینه طبق برنامه، بسترسازی لازم در بیمارستان کیش صورت گرفته و علاوه بر ایجاد ساختارها و سازه های لازم، بیش از 30 تن از پزشکان، پرستاران و کارکنان این بیمارستان ، دوره های ویژه آموزشی هوانوردی و ایمنی مرتبط با هلی پورت را تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشور فرا گرفته و موفق به دریافت گواهینامه و مجوز بهره برداری ازهلی پورت شده است.
با ثبت این هلی پورت در سطح هوانوردی بین المللی، بیمارستان کیش آماده عقد قرارداد با شرکت های نفتی و سازمان های امدادگر هوایی جهت فرود و پرواز بال گرد در بیمارستان کیش است.
به گفته مسؤلان منطقه آزاد، براساس مجوز صادره ، تمامی پروازهای اورژانسی می تواند بصورت شبانه روزی بر روی این هلی پورت انجام شود وبیمارستان کیش آماده است تا با هماهنگی های لازم از کلیه کشورهای حوزه خلیج فارس میزبان هلی کوپتر های امدادی و بیماران و مجروحین باشد.
گردشگری سلامت به عنوان رویکرد و محور توسعه گردشگری جزیره کیش در دستور کار مدیریت این جزیره قرار دارد و در اجرای این رویکرد اقدام ها و گامهای موثری برداشته شده که اجرای برنامه های توسعه ای مراکز درمانی، راه اندازی دفتر ارجاع بیمارستان کیش درعمان، اعلام آمادگی برای همکاری با تمامی آژانسهای گردشگری سلامت کشور و تجیهز این بیمارستان به هلی پورت از مهمترین اقداماتی است که در سه ماه اخیر صورت گرفته است.
در این زمینه امیرکیانی معاون اجرایی بیمارستان و مدیر غرفه بیمارستان کیش گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در جزیره کیش و زیر ساخت های درمانی بیمارستان این جزیره، زمینه های مناسب برای ارائه خدمات درمانی و تخصصی به بیماران و مراجعه کنندگان داخلی و خارجی فراهم است.
** مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش قبلا رویکرد به گردشگری سلامت را مورد تاکید قرار داده و تصریح کرد: این جزیره گردشکری با توجه به توانمندی های بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و برخورداری از تجهیزات و کادر متخصص مقیم و پروازی موجود می تواند به قطب گردشگری سلامت تبدیل شود.
«محمد ابراهیم انصاری لاری» مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش دی ماه سال 96 در جریان بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش بر توانمندی و ظرفیت این بیمارستان در تبدیل به قطب گردشگری سلامت در کشور و منطقه تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه افزایش گردشگران سلامت نیازمند سرمایه گذاری های بیشتری است افزود: باید توان ایجاد موقعیت رفت و آمدهای ارزان، امکانات اقامتی مناسب و خدمات کامل فراهم شود در این صورت داد و ستدهای انجام شده خود به خود موجب ارتقاء کیفیت و خدمات در بیمارستان و افزایش گردشگران سلامت و از میان رفتن کم و کاستی ها خواهد شد.
جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مربع مساحت در میان آبهای نیلگون خلیج فارس و جمعیت 37 هزار نفری هر سال پذیرای بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر گردشگر است. این جریزه با توجه به تجهیزات امکانات بیمارستانی بسیار مجهز، کلینک های تخصصی و کادر درمانی متخصص مقیم و پروازی می تواند یکی از قطب های خدمات گردشگری سلامت در کشور و منطقه باشد.
بیماران و گردشگران سلامت می توانند با مراجعه به سایت بیمارستان کیش به آدرس ww.kishhospitalfz.com ضمن اطلاع از توانمندی های بیمارستان کیش جهت دریافت خدمات درمانی از قسمت پذیرش بیماران بین الملل و یا گردشگری پزشکی در صفحه اول سایت اقدام کنند.
1341 / 1339

انتهای پیام /*


اجتماعي


بهداشتي


گردشگري سلامت


كيش