گردشگری و توریسم

توسعه گردشگری موجب اشتغالزایی و تقویت ظرفیت های فرهنگی می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیدضیاء هاشمی روز شنبه در دیدار حمیدرضا یاری عضو هیات رئیسه سازمان جهانی گردشگری با وی، افزود: ارتقای شاخص های گردشگری از وظایف رسانه ها و راهبردی برای معرفی ظرفیت ها و امتیازات فرهنگی و تمدنی کشور است.
وی با بیان اینکه در کنار تحریم های اقتصادی، تحریم های رسانه ای و تبلیغی نیز وجود دارد، تصریح کرد: در شرایط تحریم نیاز بیشتری به توسعه گردشگری داریم زیرا با ورود گردشگران می توان از سیاه نمایی ها علیه کشور جلوگیری کرد.
هاشمی با تأکید بر اینکه رسانه، متعهد به کمک به حوزه گردشگری است، اظهار داشت: ایرنا توجه زیادی به حوزه گردشگری دارد و همواره در تعامل با رسانه های خارجی بر همکاری برای معرفی جاذبه های گردشگری و تقویت این صنعت تأکید می شود.
مدیرعامل ایرنا افزود: از نظر اجتماعی و فرهنگی نیازمند توسعه صنعت گردشگری در کشور هستیم.
وی تصریح کرد: ارتقای شاخص های گردشگری، برطرف کردن کاستی ها و افزایش تعداد گردشگران هدف عملیاتی ما در این حوزه است و افزایش تعداد گردشگران خارجی منجر به شکوفایی و معرفی بیش از پیش ظرفیت ها و قابلیت های کشور می شود.
وی با بیان اینکه دولت در حوزه مدیریت کلان و سیاست گذاری امور نقش موثری دارد، گفت: در فرایند تقویت کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی باید از ظرفیت های جدید استفاده کنیم و یکی از این ظرفیت ها که کمتر به آن توجه شده صنعت گردشگری است.
هاشمی با اشاره به برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در شهر همدان، این استان را تلاقی فرهنگ ها و خرده فرهنگ های ملی کشور و دارای جایگاهی بی نظیر در تاریخ و فرهنگ ایرانی دانست و افزود: زبان ها و فرهنگ های مختلف همدان نمادی از همزیستی خرده فرهنگ های مختلف ذیل فرهنگ اصیل ایران است.
مدیرعامل ایرنا با اشاره به نقش رسانه برای معرفی این ظرفیت ها اظهار داشت: ایرنا تلاش می کند با تولید انواع محصولات و فرآورده های خبری از جمله مصاحبه با کارشناسان و مردم، تهیه گزارش و مستند در راستای معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری همدان گام بردارد.
عضو هیأت رئیسه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) نیز در این دیدار با اشاره به اینکه همدان در آبان ماه امسال میزبان اجلاس سازمان جهانی گردشگری است، اظهار داشت: ایران برای نخستین بار میزان یک رویداد بین المللی و شاخص در حوزه گردشگری در این سطح است.
حمیدرضا یاری با بیان اینکه مکاتبات مربوط به میزبانی این اجلاس از 2 سال پیش آغاز شد، افزود: برگزاری شایسته این رویداد می تواند به ارتقای گردشگری استان همدان کمک کند.
وی با اشاره به جاذبه های گردشگری استان همدان از جمله تپه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا و غار علیصدر، گفت: توسعه گردشگری و معرفی بیشتر همدان، مهمترین هدف ما از میزبانی چهلمین نشست اجلاس جهانی گردشگری است.
وی اعلام کرد: همدان در عید نوروز 110 درصد و در 6 ماه نخست امسال 18 درصد افزایش تعداد گردشگران داشته است که دستاورد مهمی برای فعالان این عرصه ارزیابی می شود.
چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) از 21 تا 23 آبان با حضور 157 کشور در همدان برگزار می شود.
تهرام/9353**1625

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


همدان 2019