گردشگری و توریسم

مدیرعامل ایرنا: تمدن ایران با همدان شناخته می شود

به گزارش ایرنا دکتر سید ضیاء هاشمی روز شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر افزود: همدان و مردم این استان در ایران جایگاه بی نظیری دارند و خدمات درخشانی به فرهنگ و تاریخ و ادب و هنر سرزمین ایران کرده اند.
وی اظهار داشت: غار علیصدر نمونه برجسته ‌ای از زیبایی های ایران است و می‌تواند در توسعه گردشگری همدان نقش اساسی ایفا کند.
هاشمی با بیان اینکه موقعیت غار علیصدر در دنیا بی‌ نظیر است گفت: تقویت و توسعه صنعت گردشگری در کشور تلاش دو چندان را می طلبد لذا باید با رفع موانع گردشگری این حوزه را شکوفا کرد.
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا بیان کرد: توسعه گردشگری موجب می شود تا ظرفیت‌های فرهنگی ما بیش از پیش شکوفا شود.
هاشمی افزود: ایران و ایرانیان همواره در تمدن بشری بسیار تاثیرگذار بوده‌اند و نشانه‌های این تاثیرگذاری در همدان فراوان یافت می‌شود.
وی تاکید کرد: ورود بیشتر گردشگران باعث خنثی شدن فضاسازی منفی شکل گرفته علیه ایران می شود و همچنین گردشگران می‌توانند بهترین سفیر برای معرفی ظرفیت‌های بخش‌های مختلف ایران در دنیا باشند.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید به صنعت گردشگری کشور کمک کند اظهار داشت: آن‌ها باید در حوزه پوشش اخبار و مستندسازی در گسترش صنعت گردشگری تلاش کنند.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر نیز در این نشست با بیان گزارشی از روند برگزاری اجلاس UNWTO (اجلاس جهانی گردشگری) در آبان ماه در استان همدان گفت: در شرایط کنونی برگزاری این اجلاس می‌تواند ظرفیت‌های گردشگری ایران را به دنیا معرفی کند.
حمیدرضا یاری افزود: توجه به صنعت گردشگری اولویت اصلی استان همدان است و در این زمینه همه مدیران استان به ویژه استاندار همدان پیگیر مباحث توسعه گردشگری هستند.
وی اظهار داشت: شرکت سیاحتی علیصدر نیز تمام توان خود را برای توسعه گردشگری استان همدان گذاشته و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
گفتنی است؛ چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) از 21 تا 23 آبان با حضور نمایندگان 150 کشور به میزبانی همدان برگزار می شود.
9904/2087

انتهای پیام /*


فرهنگي


رويداد همدان 2018


نشست جهاني گردشگري


UNWTO