اماکن دیدنی ایران

۱۷هزار تومان سهم گردشگری از عوارض سفر/موافق تعطیلی ۱۳ به در هستیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه سهم گردشگری از عوارض سفر تنها ۱۷ هزار تومان است گفت:نفایس ملی به شهرداری ها واگذار نمی شود.

 مهر: علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه رونمایی از سر سرباز هخامنشی که پیش از ظهر ۱۵ مهر ماه در موزه ملی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره مصوبه واگذاری بناهای تاریخی به شهرداری ها گفت: این مصوبه در حالی جلو رفت که نماینده سازمان میراث فرهنگی در جلسات مربوط به آن حضور نداشت. اگرچه چیزی که در مصوبه آمده به شهرداری ها اجازه می دهد با تایید سازمان میراث فرهنگی نسبت به تملک بناهای تاریخی اقدام کند ولی این بدان معنا نیست که آنها می توانند نفایس ملی را به تملک در بیاورند.شهرداری ها تنها بناهای تاریخی شهرها را آن هم به تایید سازمان میراث فرهنگی می توانند خریداری کنند. اما چون دغدغه هایی وجود داشت نامه ای را به امضای من و وزیر راه به معاون اول رئیس جمهور خواهیم داد تا اگر امکانش وجود داشته باشد بتوانیم با کارشناسی بیشتر دغدغه دوستداران میراث فرهنگی را در این زمینه ها حل کنیم.

وی درباره تصمیم مجلس درباره حذف تعطیلی روز ۱۳ فروردین ماه بیان کرد: موضوع سیزده به در را نشنیده ام. قطعا ما موافق این هستیم که این روز همچنان تعطیل بماند و مجلس و نمایندگان هم همراه با سازمان میراث فرهنگی هستند و آنها تصمیمی نمی گیرند که به حوزه گردشگری کشور لطمه ای وارد کند. این روزها یکی از بخش هایی که توانسته به رونق خود ادامه بدهد، گردشگری است پس باید تلاش کنیم که از این داشته حفاظت کنیم.مونسان درباره سهم گردشگری از عوارض خروج از کشور نیز بیان کرد: این سهم به ازای هر نفر تنها ۱۷ هزار تومان است.

وی درباره بسته حمایتی گردشگری نیز بیان کرد: در این باره اختلاف دیدگاهی بین آژانس‌های مسافری و هتل‌داران وجود دارد. هتل‌داران می‌خواهند از مسافران خارجی بر اساس نرخ ارز نهایی پول بگیرند ولی آژانس‌های مسافری کاملا برعکس این نظر دارند. بنابراین باید برای این مسئله تدبیری بیندیشیم.