گردشگری و توریسم

خبرنگار حوزه گردشگری ایرنا تجلیل شد

به گزارش ایرنا این همایش شامگاه یکشنبه به مناسبت روز جهانی گردشگری به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در محل مدرسه دارالفنون برگزار شد.
عیسی و عبدالله امیدوار نخستین جهانگردان ایران نیز در این همایش تجلیل شدند.
دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، عیسی امیدوار یکی از دو برادر جهانگرد ایرانی، اشکان بروج راهنمای گردشگری بین المللی و مدرس دانشگاه و جمعی دیگر از مسئولان نیز در این همایش حضور داشتند.
در متن تقدیرنامه خبرنگار ایرنا به قلم رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به ویژگی های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و جاذبه های سنتی و مدرن شهری پایتخت که امکان ارتقا به قطب گردشگری را داراست به نقش و مشارکت مشفقانه خبرنگاران متخصص و متعهد در این زمینه اشاره شده است.
به گزارش ایرنا بخش عمده این همایش به تجلیل از خدمات برادران امیدوار اختصاص داشت؛ عیسی و عبدالله امیدوار دو برادر جهانگرد، پژوهشگر و مستندساز سال 1333 سفر پژوهشگرانه خود به دور دنیا را با دو دستگاه موتورسیکلت ماچلس 500 سی‌سی از تهران به ‌سوی مرز شرقیِ ایران با افغانستان آغاز کردند.
شعار برادران امیدوار در سفرهایشان «همه متفاوت، همه خویشاوند» بود.
عبدالله امیدوار در پایان این ماجراجویی کاوشگرایانه‌ 10 ساله در قاره‌ سیاه، جنوبگان (قطب جنوب)، آسیا، قطب شمال، آمریکا و استرالیا، در کشور شیلی ماند و به کار سینما مشغول شد و عیسی به وطن برگشت.
اردیبهشت 1394 دکتر کواک دبیرکل سازمان شهروند جهانی (WCO) از عیسی امیدوار به عنوان نخستین جهانگرد معاصر ایرانی که پیام صلح جهانی را با ایجاد دهکده‌ای جهانی برای مردم دنیا به ارمغان آورده است تقدیر و چهارمین مدال شهروندی جهان را به او اهدا کرد. کواک همچنین عیسی امیدوار را به عنوان مشاور خود در ایران برگزید.
تهرام/7245/ 1008

انتهای پیام /*


فرهنگی


شهرداری تهران


گردشگری


تهران