گردشگری و توریسم

دستوری برای قطع درخت کهنسال مسجد جامع قزوین صادر نشده بود

محمد علی حضرتی ها یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص ماجرای قطع درخت کهنسال حیاط مسجد جامع عتیق که با بازتاب و واکنش منفی رسانه ها و فضای مجازی همراه بود، افزود: در زمان این اتفاق بنده در استان حضور نداشتم و امروز در جریان این موضوع قرار گرفتم.
وی با بیان اینکه تا آنجا که مطلع هستم قطع این درخت بدون هماهنگی میراث فرهنگی و اجازه ما انجام شده است، اظهار داشت: دستور پیگیری و بررسی این موضوع صادر شده است.
حضرتی ها، حفظ مواریث تاریخی از جمله درختان کهنسال را ضروری دانست و با بیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین همواره بخش زیادی از انرژی و وقت خود را صرف حفظ باغستان سنتی قزوین و سودجویانی که با هدف کسب منافع مادی بدنبال آسیب زدن به این گنجینه سبز هستند کرده است، اظهار داشت: هم به عنوان یک شهروند و هم یک مسئول همواره با قطع درختان و چنین اقدام هایی مخالف بوده و هستم.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد پیرامون اتفاق رخ داده، عده ای با قصد تخریب مجموعه میراث به طرح مطلب و مباحث می پردازند، اظهار داشت: جالب است این عده در زمانی که در این شهر برای احداث تقاطع خلیج فارس هزار اصله درخت بارآور پسته و بادام از مجموعه باغستان سنتی قزوین که ثبت فهرست ملی است بدون رضایت مالکان تخریب و قطع شد صدایشان درنیامد اما امروز برای این موضوع جنجال به پا کرده اند.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


قطع درخت كهنسال


مسجد جامع