گردشگری و توریسم

بازارچه صنایع دستی روستای علویان مراغه ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، حکیمه انتظاری روز شنبه در بازدید فرماندار و مسئولان شهرستانی از طرح های عمران روستایی بخش مرکزی مراغه افزود: این طرح در راستای توسعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری سدعلویان و با همکاری دهیاری روستای علویان و بخشداری مرکزی و نیز مشارکت مردمی ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: فار نخست این طرح در محل جدید و با جانمایی مناسب در زمینی به مساحت یک هکتار و با پنج میلیارد ریال اعتبار ایجاد خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این طرح گردشگری، اماکن تفریحی، بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی روستایی و نیز پارکینگ پیش بینی شده است.
انتظاری گفت: با اجرای عملیات زیرسازی و تهیه نقشه های مهندسی و تفضیلی، در آینده نزدیک اجرای این طرح اغاز خواهد شد.
وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی مسیر گردشگری سدعلویان نیز در بخشی از حریم این سد، سطل های جمع اوری زباله نصب شده و به زودی محل مناسبی برای تردد گردشگران نیز در آن ایجاد خواهد شد.
وی همچنین در بازدید از طرح ساماندهی مسیر روستای گل تپه گفت: این طرح در قالب زیرسازی، آسفالت ریزی و جدول گذاری به طول بیش از 350 متر که محل گذر 20روستای این منطقه است اجرا می شود.
وی افزود: برای این طرح حدود 1.7 میلیارد ریال اعتبار از سوی بخشداری مرکزی هزینه شده و آسفالت این مسیر نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین خواهد شد.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 66 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


بازارچه صنايع دستي


مراغه