گردشگری و توریسم

فعالان گردشگری الکترونیک کشور در قزوین گردهم می آیند

به گزارش ایرنا به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، محمد علی حضرتی ها روز چهارشنبه افزود: این رویداد به مناسبت روز جهانی جهانگردی برگزار می شود.
این مسئول اظهار داشت: در این همایش به موضوعاتی چون روش‌های پرداخت الکترونیک، استفاده از ظرفیت پول الکترونیکی و روش‌های نوین بازاریابی الکترونیک در گردشگری توسط متخصصین این حوزه پرداخته می‌شود.
وی با اشاره به نقش گردشگری الکترونیک در توسعه پایدار گردشگری کشور،گفت: گردشگری صنعتی نوپا و درآمدزاست که توسعه و رونق آن آثار اقتصادی و پدیده‎های اجتماعی متعددی را در برخواهد داشت و گردشگری الکترونیک به عنوان زیر شاخه‎ای از این صنعت، روشی نو در ارائه و معرفی جاذبه‎های گردشگری و موضوعات مربوط به این حوزه محسوب می‎شود که متاسفانه در کشور ما با وجود ظرفیت‎های فراوان تاکنون به آن توجه کمی شده است.
وی اظهار داشت: در رابطه با نقاط گردشگری ایران، نحوه سفر به این اماکن، چگونگی رزرو هتل، پرداخت هزینه‌ها و سایر اموراز طریق اینترنت و دنیای مجازی شناخت و اطلاعات کمی وجود دارد.
حضرتی ها، گردشگری الکترونیک را موتور محرک صنعت گردشگری خواند و اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در اقلیم ایران فرصتی ویژه برای توسعه گردشگری کشور و ارائه آن در منطقه و جهان است و باید با توسعه این ظرفیت‎ها از طریق استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباط روز دنیا برای رونق گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمدزایی مولد تلاش نماییم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین یادآور شد: دنیای امروز در زمینه گردشگری با استفاده از ابزارهای دیجیتالی موفقیت‌های بسیار چشمگیری کسب کرده و فرصت‌هایی که گردشگری الکترونیک در اختیار گردشگران دنیای واقعی قرار داده است، باعث شده تا شمار متقاضیان توریسم مجازی و استفاده از این خدمات روز به روز افزایش یابد.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


گردشگری الکترونیک