گردشگری و توریسم

انجمن خبرنگاران میراث فرهنگی تشکیل می شود

به گزارش ایرنا محمد سلطانی فر روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران فعال حوزه میراث فرهنگی گفت: انجمن خبرنگاران میراث فرهنگی ابتدا در سطح تهران و پس از برگزاری مجمع انتخاباتی در چارچوب ملی فعالیت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه خبرنگاران میراث فرهنگی نسبت به سایر اقشار جامعه از شناخت و اطلاعات بیشتری در این حوزه برخوردارند بیان کرد: برای تشکیل هیات رئیسه انجمن میراث فرهنگی باید 30 تا 35 خبرنگار از رسانه های مختلف شرکت کنند تا تصمیم گیری های لازم اتخاذ شود.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارامیدواری کرد که با نظر خبرنگاران حوزه میراث هفته آینده اساسنامه این انجمن تنظیم و به صورت رسمی فعالیت آن آغاز شود.
وی با بیان اینکه قدرت هر انجمن به توانایی اعضای آن بستگی دارد و این معاونت همکاری خوبی را با انجمن های حوزه های تخصصی خواهد داشت، اظهارداشت: تاکنون 30 انجمن (تشکل کشوری) با خبرنگاران تخصصی تشکیل شده است.
سلطانی فر ادامه داد: در نشست هایی با خبرنگاران تخصصی حوزه های مختلف در بخش تبلیغات و اطلاع رسانی نقاط قوت را تقویت کردیم.
وی با اشاره به اینکه جلسات انجمن ها به صورت ماهانه در معاونت مطبوعاتی برگزار می شود گفت: ارتباط ما بر پایه تعامل است و در این نشست ها خبرنگاران برخی کاستی ها و ضعف ها را بیان می کنند.
سلطانی فر بیان کرد: در این خصوص معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای ارائه خدمات به تشکل های ویژه و خاص بدون تبعیض عمل می کند.
وی ادامه داد: این تشکل ها می توانند به صورت ماهانه با مسئولان حوزه به صورت مستقیم گفت و گو کنند.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد افزود: در صورت وجود هرگونه مشکل در انجمن در کوتاه ترین زمان، اهالی رسانه انتخابات دیگری را برگزار و اعضای جدید هیات رئیسه را مشخص می کنند.
به گفته وی پیش از این انجمن خبرنگاران خارجی با حضور نمایندگان 160 رسانه تشکیل و برای هماهنگی بیشتر تاکنون چهار جلسه کاری برای رفع برخی مشکلات آنها برگزار شد.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد همچنین به فعالیت 10 هزار و 880 کانون تبلیغاتی در سطح کشور اشاره و بیان کرد: درصددیم در این کانون ها برخی موارد تخصصی از جمله گردشگری را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم از این ظرفیت برای رونق بخش های مختلف اقتصادی و خدمات رسان جامعه گام های استواری برداریم.
به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید تهران را به عنوان مقصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی بیشتر معرفی کنیم گفت: هر اقدامی در توسعه گردشگری باید ریشه ای باشد زیرا بسیاری از جاذبه های پایتخت برای گردشگران ناشناخته است.
دلاور بزرگ نیا تصریح کرد: با همکاری شهرداری های نواحی تهران درصددیم تورهای تهرانگردی را در سطح پایتخت بیش از گذشته توسعه دهیم تا رضایتمندی را برای شهروندان تهرانی فراهم کنیم.
به گفته وی اکنون تهران به عنوان مقصد ورودی گردشگران خارجی و داخلی به شمار می رود و زیرساخت و ظرفیت های آن بخوبی معرفی نشده است.
وی ادامه داد: در این خصوص با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سند توسعه گردشگری تهران تهیه شده تا نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری ارائه شود.
در این نشست برخی خبرنگاران از آنچه کم توجهی بعضی رسانه ها به اخبار حوزه میراث فرهنگی خواندند گلایه کردند و مقرر شد از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد جلساتی در آینده با مسئولان رسانه های خبری و خبرنگاران این حوزه برگزار شود.

تهرام/7247/ 1008

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


انجمن خبرنگاران


سلطاني فر