گردشگری و توریسم

تهران به عنوان قطب گلیم معرفی می شود

به گزارش روز شنبه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، محمد انشایی اظهار داشت: در صدد هستیم که استان تهران را در تولید چند رشته سرآمد به عنوان قطب تولید همان رشته ها در کشور معرفی و شناسایی کنیم.
وی به رشته های فعال هنری و صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون به جرات می توان گفت اکثر رشته های کشور ردپایی در تهران دارند.
انشایی گفت: این موضوع به دلیل مهاجر پذیر بودن تهران باعث شده هنرمندانی که از استان های مختلف در تهران مستقر می شوند رشته های در حال فعالیت خود را در تهران ادامه دهند.
در حال حاضر دو منطقه در استان تهران از لحاظ فراوانی تعداد نفرات و کارگاه های انفرادی و گروهی درشهر قدس (در غربی ترین نقطه )و فیروزکوه در (شرقی ترین نقطه) استان به عنوان قطب های تولید گلیم استان معرفی می شوند.
انشایی افزود: شهر قدس دست بافته های شهرهای غربی کشور مانند اردبیل، آذربایجان و فیروزکوه دست بافته های شهرهای شرقی و شمالی کشور مانند مازندران، خراسان شمالی، سمنان را از لحاظ طرح و نوع بافت به خود اختصاص داده است.
معاون صنایع دستی استان تهران تصریح کرد: راهیابی به بازارهای جهانی، داشتن برند اختصاصی برای استان تهران، بسته بندی مناسب و شناسنامه دار کردن محصول از عمده ترین اولویت های حوزه تولید و بازرگانی صنایع دستی استان تهران است.
گفتنی است که در حال حاضر 250 فروشگاه صنایع دستی و یکهزار کارگاه صنایع دستی (با فعالیت حدود 7هزار هنرمند) دراستان تهران فعالیت دارند.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


صنايع دستي