گردشگری و توریسم

خانه های مسافر در بانه ساماندهی می شوند

سعدالله رحیمی خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به سیاستی که کمیته امنیت گردشگران سال 95 در پیش گرفت فعالیت خانه های مسافر در بانه غیر قانونی اعلام شد و بر این اساس شرکت «لاوان فراز» مجری و ناظر خانه های مسافر بانه هم منحل شد.
وی افزود: شرکت لاوان فراز تعهدات خود را در بحث خانه های مسافر به خوبی انجام نداد و در چند ماه اخیر شرکتی متشکل از هتلداران و مهمانپذیرداران این شهرستان به نام «رویا گشت سفر آربابا» مجری طرح ساماندهی و نظارت بر خانه های مسافر در بانه تشکیل شد.
رحیمی خواه تاکید کرد: بنابر دستور العمل و شیوه نامه خانه های مسافر شرکت مجری و اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی بانه تعهداتی دارند و بر همین اساس تفاهمنامه ای در راستای نظارت بر خانه های مسافر دارند که در تفاهمنامه منعقد شده است.
وی با اشاره به شرایط ارائه مجوز خانه های مسافر یادآور شد: برای منازلی که واجد شرایط هستند و طرح استاندارد سازی در آنها اجرا و از مسکونی به تجاری تبدیل شده باشند، مجوز صادر می شود.
رحیمی خواه اضافه کرد: حدود 40 واحد از طریق شرکت خانه های مسافر و با داشتن شرایط به اداره میراث فرهنگی و صنایع، دستی و گردشگری معرفی و برای این منازل مجوز صادر شد.
وی با بیان اینکه در گذشته 180 منزل استیجاری مسافری فعالیت می کردند، گفت: هم اکنون بیش از 800 واحد مسکونی بدون مجوز سازمان به مسافرین اجاره داده می شود که تهدیدی برای امینت گردشگری و سرمایه گذاران حوزه گردشگری است.
رحیمی خواه اظهار داشت: امسال 20 درصد از گردشگران در هتل ها و مهمانپذیرها اسکان یافتند و بنابر ضرورت، کمیته امنیت گردشگران در بانه تشکیل شد و مصوباتی در این راستا ارائه شد تا با مالکان خانه های مسافر بدون مجوز برخورد شود.
وی افزود: تا زمانی که با افراد متخلف برخورد و از فعالیت این افراد جلوگیری نشود، نمی توانیم آمار دقیقی از ورود مسافرین به بانه ارائه دهیم ضمن اینکه ثبت اطلاعات در هتل و مهمانپذیرها به خوبی انجام نمی شود اما در نیمه دوم تابستان امسال ورود مسافر به بانه افزایش داشت.
به گزارش ایرنا، کمیته امنیت گردشگران بانه متشکل از فرماندار به عنوان رئیس کمیته، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دبیر کمیته، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بانه، رئیس اداره اطلاعات، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه ناحیه، رئیس صنعت، معدن و تجارت، رئیس تعزیرات حکومتی، رئیس امور دارایی و مالیاتی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر است.
این کمیته به متقاضیان 72 ساعت فرصت داد که نسبت به ارائه مجوز خانه های مسافر اقدام کنند.
در بانه هشت هتل با 1300 تخت و هفت مهمانپذیر وجود دارد و با وجود 100 پاساژ و 12 هزار مغازه سالانه پذیرای صدها هزار مسافر از اقصی نقاط کشور است و به نگین اقتصادی غرب کشور مشهور است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 27 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/9102

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


كميته ساماندهي


خانه مسافر