گردشگری و توریسم

فتنه انگیزان درصدد تضعیف مراسم اربعین امسال هستند

سردار ‘مصطفی مرادیان’ در نخستین نشست کمیته مشترک اربعین میان ایران و عراق روز دوشنبه در محل وزارت کشور عراق افزود: برغم خواست و تلاش دشمنان، ما و برادرانمان در عراق مصمم هستیم با همدلی و هماهنگی بالا و همدلی دو ملت و دولت، در کنار هم برای هدف مشترک که خدمت به زائران امام حسین (ع) است، همه کوشش خود را بکار بگیریم.
وی گفت: امسال بر اساس تجربیات سال های قبل، نقشه راهی برای تدوین ترسیم شد که در قالب یک یادداشت تفاهم چند روز پیش به امضای وزیران کشور ایران و عراق رسید و مبنای برنامه ریزی های مربوط به اربعین امسال خواهد بود.
مرادیان افزود: تشکیل کمیته مشترک امنیتی در چارچوب همین یادداشت تفاهم است و یکی از مهمترین دستورکارهای آن نیز روانسازی، تسهیل و تسریع حرکت زائران خواهد بود.
سردار مرادیان در پایان این نشست نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، نخستین نشست کمیته مشترک امنیتی اربعین را موفقیت آمیز خواند و گفت: در این جلسه هماهنگی لازم میان دستگاه های مختلف انتظامی، امنیتی و نیز نهادها و وزارتخانه های مرتبط با بخش های مختلف خدمات رسانی مربوط به اربعین انجام شد..
وی بررسی معدود کاستی ها و موانع موجود در برگزاری مراسم اربعین پارسال و راهکارهای بر طرف کردن آن در مراسم سالجاری را از دیگر محورهای مذاکرات انجام شده دانست.
وابسته نظامی ایران در بغداد ابراز اطمینان کرد: با همدلی و فضای دوستی میان دو کشور که نمود آن در جلسه امروز آشکار بود، تجربه سالیان گذشته و مساعدت های بی دریغ مقامات عراقی بویژه ‘قاسم الاعرجی’ وزیر کشور و همکاران ایشان، ماموریت خدمت به زائران در اربعین امسال نیز به نحو احسن انجام خواهد شد.
نخستین نشست کمیته مشترک اربعین میان ایران و عراق روز دوشنبه در محل وزارت کشور عراق به ریاست سپهبد ‘محمد بدر’ معاون وزیر کشور عراق از طرف عراق و سردار ‘مصطفی مرادیان’ وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و با حضور نمایندگان دستگاه ها و وزارتخانه های مربوطه در کشور عراق برگزار شد.
خاورم*2*380**

انتهای پیام /*


سياسي


عراق


اربعين97


مراديان