گردشگری و توریسم

مرمت خانه آقا محسن اراک 50 میلیارد ریال نیاز دارد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید «محمد حسینی» افزود: سه میلیارد ریال برای عملیات مرمتی خانه تاریخی حاج آقا محسن عراقی شامل پاکسازی محوطه، مرمت اضطراری فضاهای داخلی خانه، آوار برداری، ترمیم بام ، تخلیه آوار بخش حوضخانه و حوض حیاط مرکزی اختصاص یافته و تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این طرح ارزشمند تاریخی ضروری است.
وی بیان کرد: خانه حاج آقا محسن عراقی از شاخص ترین بناهای دوره قاجاریه در شهر اراک است که در سال 87 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: خانه های تاریخی به عنوان شناسنامه معماری دوره های مختلف هر کشور هستند چرا که در زمره مهمترین میراث فرهنگی، معماری و تاریخی طبقه بندی می شوند.
حسینی تصریح کرد: کمبود اعتبار برای مرمت و نگهداری آثار تاریخی از مشکلاتی است که میراث فرهنگی استان مرکزی با آن مواجه است اما با وجود تمام تنگنا ها تلاش برای حفاظت از گنجینه های فرهنگی و هویتی استان به کار گرفته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: همکاری بنیاد خیریه محسنی و آموزش و پرورش به عنوان مالکان اصلی این بنا نیز مسئله دیگری است که امید است هرچه سریعتر میسر شود.
حسینی بیان کرد: وراث بنای تاریخی حاج آقا محسن عراقی همکاری خوبی با این نهاد دارند و به منطور احیای آن همراهی می کنند.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 855 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
3005/6013/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


مرمت


استان مركزي