گردشگری و توریسم

بنیاد برکت در 170 طرح مشارکتی حضور دارد

به گزارش ایرنا، رضا راضی زاده عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با مسئولان بنیاد برکت کشور و پست بانک استان تاکید کرد: بنیاد برکت همچنین به 350 طرح مشارکتی ورود پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: ارزآوری و توجه به صادرات تولیدات صنایع دستی در طرح های مشترک بنیاد برکت با استان ها بایستی مورد توجه جدی باشد.
راضی زاده یادآور شد: افزایش اشتغال، ‌کاهش نرخ بیکاری، ‌ارزآوری، ‌رونق اقتصادی و رشد شاخص های توسعه ای از اهداف مورد توجه بنیاد برکت در اجرای طرح های مشارکتی است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در چهارمحال و بختیاری افزون بر 30 نوع صنایع دستی شهری،‌ روستایی و عشایری شامل انواع بافته های داری مانند فرش، گلیم و مشتقات آن وجود دارد.
مهرداد رئیسی افزود: چهارمحال و بختیاری در تولید برخی صنایع دستی مانند سرمه دوزی، خاتم کاری، قفل سازی، نمدمالی، بافت ‌گلیم و فرش دستباف در کشور و جهان شاخص و نمونه است.
وی یادآور شد: توجه به تولیدات صنایع دستی و حمایت از صنعتگران این بخش می تواند در کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس آنان از شهر به روستا و همچنین در تقویت توان مالی تولید کنندگان نقش مستقیم ایفا کند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: معرفی برخی روستاها به عنوان پایلوت در تولید بعضی رشته های صنایع دستی مورد در تشویق افراد برای فعالیت در رشته های مختلف این صنعت تاثیرگذار است.
قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی و خاتم از مهمترین صنایع دستی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
چهارمحال و بختیاری به خاطر وجود اشکال متنوع شیوه زندگی در این استان دارای صنایع دستی حوزه عشایر کوچرو، عشایر اسکان یافته، روستائیان و اقشار شهرنشین است.
نمد چهارمحال و بختیاری هم اینک نشان یونسکو و نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی ایران را دارد.
7362/6021

انتهای پیام /*


اقتصاد


بنياد بركت


طرح هاي مشاركتي


چهارمحال و بختياري