گردشگری و توریسم

شبکه سمن های گردشگری استان مرکزی تشکیل شد

سید «محمد حسینی» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: تشکیل شبکه سمن های گردشگری رشد و توسعه پایدار و مدنی سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت مشارکت های مردمی را در پی دارد و با هدف پشتیبانی حقوقی از اعضا سمن، ارتباط و تعامل اثربخش با دستگاه های حاکمیتی، دولتی، نهادهای قانون گذار و مراکز علمی ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: 21 سمن و نهاد غیردولتی در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی فعالیت دارند که سرمایه ارزشمندی در پیشبرد امور و توسعه این بخش است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطر نشان کرد: سمن ها سرمایه مردمی در توسعه گردشگری هستند و می توانند یاری رسان دولت و مدیران دولتی باشند و به عنوان یک حامی قدرتمند نقش موثری در تبیین اهداف کلان ایفا کنند.
حسینی گفت:سازمان های مردم نهاد به دلیل ارتباط و پیوستگی با لایه های مختلف جامعه می توانند جریان سازی اجتماعی کنند و به همین علت قابلیت و توان آنان در توسعه گردشگری تاثیرگذار است.
وی اظهار داشت: سمن ها در حفاظت از بناهای تاریخی، آموزش توسعه و اشاعه صنایع دستی و نگهداری و احیای آثار به جامانده از گذشتگان فعالیت دارند و به بهترین شکل در این حوزه نقش آفرینی می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: اعضای سمن های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای اقتصاد مقاومتی نیز خوش درخشیده اند و با آموزش صنایع دستی و پیشبرد سیاست های دولت در این خصوص توانسته اند در رونق مشاغل خرد و روستایی فعالیت داشته باشند.
حسینی افزود: پاسداری از میراث فرهنگی و معنوی استان مرکزی، معرفی و ترویج در گردشگری وگسترش گردشگری استان، توسعه و معرفی میراث معنوی، بالا بردن توان مردمی سازمان در تعامل با وزارتخانه ها از دیگر اهداف راه اندازی شبکه سمن های گردشگری است.
وی اظهار داشت: تشکیل این شبکه‌ به پایش فعالیت سمن‌ها کمک می‌کند و اگر یک سازمان مردم نهاد در یک حوزه تخصصی فعالیت اثر بخشی داشته باشد زمینه ساز رشد و توسعه و توانمندی مدنی می شود.
بیش از2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


استان مركزي