گردشگری و توریسم

ایستگاه چای و قهوه در کیلومتر 30 شهرها سبب کاهش تصادف است

به ‌گزارش گروه فرهنگی ایرنا از اعلام روز سه شنبه سازمان میراث فرهنگی، سی ‌و پنجمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور «محمد محب‌خدایی» معاون گردشگری کشور، «عبدالهاشم حسن‌نیا» رئیس سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای، «مجید خدابخش» استاندار آذربایجان شرقی، «مرتضی آبدار» مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد به ‌میزبانی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای امروز برگزار شد.
معاون گردشگری در این نشست گفت: بهینه‌سازی در عملکرد دستگاه‌های عضو ستاد در حوزه سفر یکی از مهم‌ترین موضوعات ستاد سفر است که باید موردتوجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات موجود به دلیل مدیریت جزیره‌ای است، مسافر و گردشگر به سبد خدمت توجه می‌کند و تمام جزئیات را موردبررسی قرار می‌دهد، باید یک نقشه مشخص برای تهیه این بسته خدمت داشته باشیم، این ستاد برای ایجاد هم‌افزایی تشکیل شده است.
معاون گردشگری گفت: سامان‌دهی وضعیت فروش بلیت در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان میراث‌فرهنگی و سازمان راهداری اجرایی و عملیاتی می‌شود.
محب‌خدایی افزود: در مورد بحث سرویس‌های بهداشتی شاید سازمان راهداری توان مالی کافی برای انجام این کار را در سطح کشور نداشته باشد و ما باید با استفاده از توان بخش خصوصی این معضل را رفع کنیم، همچنین اصلاح منظرهای بین‌راهی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد که تداوم جلسات و هماهنگی و همکاری دستگاه‌های عضو به ارتقای سطح بهره‌وری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بیانجامد.
به گزارش ایرنا، «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنین مدیریت یکپارچه، سیاستگزاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت های سفر در سال 1392 با 18عضو تشکیل شد و اکنون 21 عضو دارد.
بنا به این گزارش، هجده سازمان عضو این ستاد شامل وزارت کشور، سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای، شرکت فرودگاههای کشور، راه‌آهن، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان هواشناسی کشور، دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امور عشایری، سازمان بنادر و کشتیرانی و سازمان اردویی گردشگری راهیان نور است.
همچنین ستاد اجرایی خدمات سفر در استانها به ریاست استانداران و در شهرستانها به ریاست فرمانداران و در مناطق آزاد به ریاست مدیر عامل منطقه آزاد شکل گرفته و ریاست ستاد مرکزی با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.
فراهنگ**3079** 1418

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ستاد سفر


راه