گردشگری و توریسم

آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل به هاب گردشگری کشور را دارد

پیمان آرامون روز سه شنبه در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی افزود: سطح ارائه خدمات به توریست ها و مسافران باید در استان افزایش یابد و هتل داران و تمامی مجموعه هایی که با گردشگران به صورت رو در رو در ارتباط هستند، باید نقاط ضعف و کاستی ها را شناسایی و رفع کنند.
وی اضافه کرد: همه دستگاه های اجرایی عملکرد مقایسه ای خود را همراه با آمار و ارقام در خصوص گردشگری در سال جاری و سال های گذشته به معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی ارسال کنند تا به ستاد مرکزی ارجاع شود که این امر در تخصیص بودجه مناسب بسیار مهم است.
وی با تاکید بر ایجاد زمینه های ایمنی در 20 کیلومتری شهرها توسط پلیس راه برای کاهش تصادفات در شهریور و مهرماه امسال بیان کرد: در این مدت باید عوامل امداد و نجات نیز با اهتمام بیشتر، به موقع در محل وقوع تصادف حاضر شوند تا تلفات به حداقل برسد.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی از جمله اقدامات شاخصی است که در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها نقش موثری ایفا کرده و همچنین موجب اشتغال زایی و ارز آوری می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر بهسازی مسیرهای جاذبه های گردشگری استان تاکید کرد و افزود: مسیرهای جاذبه های تاریخی و طبیعی از جمله آبشار شلماش، آبشارسوله دوکل و تخت سلیمان تکاب نامطلوب است و ضروری است که این مسیرها ساماندهی شود.
جلیل جباری اضافه کرد: برای نظارت بر غذاخوری ها و رستوران های بین راهی اکیپ های مشخصی نظارت می کنند تا این مراکز مطلوب و مورد رضایت گردشگران باشد.
وی با بیان اینکه حوزه گردشگری برای رشد و ترقی نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها، تشکل ها و انجمن هاست، افزود: انتظار می رود برای جشنواره ملی گردشگری 1398 تمامی دستگاه ها دست یاری داده و همکاری کنند.
وی از برگزاری جشنواره انگور سیاه در سردشت خبر داد و گفت: امیدواریم این جشنواره به شکل مطلوبی برگزار شود.
جباری توزیع 200 هزار بروشور در بین مسافران، رونمایی از فیلم مستند هفت شهرستان دارای جاذبه تاریخی بی نظیر، آموزش فعالان عرصه گردشگری، چاپ کتابچه راهنمای گردشگری و قرار دادن آن در اختیار مسافران، چاپ کتاب پروژه های در دست افتتاح و بازدید از محل اقامت مسافران را از جمله اقداماتی برشمرد که جهت رفاه بیشتر گردشگران و مسافران تابستانی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر مستعد گردشگری است و می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود جاذبه های طبیعی نظیر غار سهولان و جنگل های پردانان پیرانشهر و آثار تاریخی همانند کاخ موزه باغچه جوق، تخت سلیمان تکاب و قره کلیسا بستر مناسبی برای جذب توریست به استان است.
براساس این گزارش آذربایجان غربی دارای یک هزار و 600 اثر ثبت شده ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی است که از جمله آنها می توان به تخت سلیمان تکاب، قره کلیسای چالدران، مسجد جامع ارومیه ، تالاب کانی برازان مهاباد، سه گنبد ارومیه ، کاخ موزه و عمارت کلاه فرنگی ماکو، خان تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، موزه مردم شناسی ارومیه و مسجد سرداراشاره کرد.
8135/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ستاد خدمات سفر


آذربايجان غربي