گردشگری و توریسم

حفاران غیرمجاز متواری در گیلان دستگیر شدند

سرهنگ عباسعلی گل پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر دستگیری 2 حفار غیرمجاز در روستای پیشکلیجان از توابع بخش دیلمان شهرستان سیاهکل که پس از متواری شدن در روستای کلیشم بخش عمارلو رودبار دستگیر شدند، شش حفار غیرمجاز نیز در روستاهای بخش رحیم آباد رودسر توسط نیروهای این یگان دستگیر شده اند.
وی اظهار داشت: بر اساس گزارش های مردمی به پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی مبنی بر حفاری غیر مجاز چند فرد ناشناس به قصد تحصیل اشیاء عتیقه در بافت جنگلی یکی از روستاهای بخش رحیم آباد شهرستان رودسر ، یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل مذکور اعزام و پس از غافلگیری این افراد حین حفاری، شش نفر را دستگیر کردند.
وی ادامه داد: مجرمان به اتهام حفاری غیرمجاز به قصد تحصیل اشیا عتیقه برای تشکیل پرونده و رسیدگی به بزه انتسابی به مرجع قضایی ارجاع و ادوات حفاری از آنان کشف و ضبط شد.
سرهنگ گل پور با تأکید بر موضوع مشارکت اجتماعی در زمینه حفاظت از میراث‌فرهنگی استان تاکید کرد: در این زمینه تلاش شده از مشارکت دستگاه‌های مرتبط بویژه دهیاران ، بسیج مقاومت نیروی انتظامی ، استادان دانشگاه‌ها و ائمه جمعه برخوردار شویم؛ همچنین می بایست در این زمینه از فرهنگ سازی در میان نسل نو غافل نشد و از ظرفیت آموزش و پرورش برای پیشگیری از جرائم گام هایی موثر برداشت.
حدود سه هزار اثر تاریخی در استان گیلان شناسایی شده که یک هزار و 70 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
1881 / 2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


حفاران غير مجاز


گيلان