گردشگری و توریسم

تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری را متحول می کند

حسین تاجیک روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: تمامی افرادی که طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه را مطرح و دنبال کرده اند، معتقدند تحقق اهداف پیش بینی شده در این طرح نیازمند ابزار مناسب است.
وی افزود: ابزار مورد نیاز در این راستا باید همزمان با تصویب این طرح در اختیار وزارتخانه قرار گیرد تا بتوان شرایط جدیدتری برای مجموعه صنعت گردشگری کشور فراهم کند.
تاجیک تصریح کرد: در این صورت می توان به آینده حوزه گردشگری و اقتصاد قوی کشور امیدوار بود.
وی یادآور شد: امروزه سیاست تمامی کشورهای دنیا به سمت و سوی کاهش وابستگی به منابع نفتی و درآمدزایی از محل گردشگری به عنوان سومین صنعت اقتصادی جهان است.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس دهم برای تصویب طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه تلاش کرده اند.
علی کاظمی باباحیدری اظهار داشت: با اجرایی شدن این مصوبه قدرت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزایش می یابد.
وی افزود: اجرای این طرح باعث نظارت بیشتر مجلس شورای اسلامی، پاسخگویی قوی تر، قدرت بالاتر و جذب اعتبارات خواهد شد.
کاظمی باباحیدری تاکید کرد: با تحقق اهداف پیش بینی شده در این طرح عملکرد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان ها مشهودتر خواهد بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز چهارشنبه 10 مرداد 1397 طرح با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با 137 رای موافق، 41 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
7362/6021

انتهای پیام /*


اقتصاد


ميراث فرهنگي


وزارتخانه


چهارمحال و بختياري