گردشگری و توریسم

ساختمان 2 هتل در شهرری نیمه کاره رها شده است

امیر مصیب رحیم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرری از پتانسیل بالایی گردشگری مذهبی برخوردار است، اظهار داشت: اکنون ساختمان این 2 هتل 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که نیاز است تا برای تکمیل آن چاره جویی اساسی کرد.
وی تصریح کرد: 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اتمام این 2 هتل نیاز است که در صورت همراهی و همکاری بانک های عامل، این هتلها تا 2 سال آینده به بهره داری می رسد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ری عنوان کرد: این هتلها در صورت تکمیل ظرفیت 2 هزار گردشگر در سطح شهرستان را دارد که از نظر اقتصادی نتایج مثبتی را برای مردم جنوب پایتخت همراه دارد.
وی تاکید کرد: حضور گردشگران در رونق اقتصادی و گسترش تولید و فروش اجناس و کالاها در بازار نقش مهم و موثری را به همراه دارد و ساخت هتل نیز در این راستا از اولویت این نهاد گردشگری محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و …. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.
/60031970

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي ري


هتلداري