گردشگری و توریسم

نجف اشرف صحنه بیعت مجدد با امیرمومنان (ع)

به گزارش ایرنا، در این مراسم باشکوه زائران ایرانی هر چند تعداد آنها نسبت به گذشته کمتر شده اما حضور و مشارکت فعالی در جشن های عید غدیر خم در نجف اشرف و دیگر عتبات مقدسه داشتند.
بیعت کنندگان غدیر در عراق براساس یک سنت محلی با در دست داشتن شاخه های گل و پوشیدن لباس های نو و سفید با حضور در کنار مرقد شریف امیرمومنان علی (ع) بر ماندن و ثبات در ولایت علی (ع) تاکید کردند.
همزمان تولیت آستان مقدس علوی با همکاری دستگاه های استان نجف نیز در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل، خدمات و تامین غذای برای زائران حرم علوی فعالیت چشمگیری را ارائه کرد.
در این راستا تولیت آستان علوی از توزیع 75 هزار بسته غذایی طی دو روز گذشته و امروز پنجشنبه در بین زائران علوی خبر داده است.
همزمان با اعیاد غدیر خم، تندیس ویژه ای از سالروز بیعت در جوار حرم امیرمنان علی (ع) در منطقه ‘جبل الحویش’ که بالاترین نقطه در جوار حرم علوی به شمار می رود، با حضور مسوولان محلی افتتاح شد.
این تندیس که با همت تولیت آستان علوی آن ساخته شده شامل نمادی از دست پیامبر اسلام (ص) است که دست علی (ع) را در روز غدیر خم بالابرده و او را به عنوان جانشین خود معرفی کرده است.
رییس شورای استان نجف اشرف بعد از ظهر امروز پنجشنبه آمار زائران حرم علوی را در طول ایام جشن های عید غدیرخم بالغ بر سه میلیون زائر عراقی و خارجی اعلام کرده است.
‘خضیر الجبوری’ بعد از پایان مراسم زیارت ویژه عید سعید غدیر به خبرنگاران گفت که در میان تدابیر امنیتی ویژه ای که به این مناسبت در نجف اشرف به اجراء در آمد بیش از سه میلیون زائر عراقی و خارجی با حضور در کنار بارگاه امیر مومنان علی (ع) آیین های ویژه غدیر خم را به جا آوردند.
وی خاطرنشان ساخت که طرح امنیتی و خدماتی که برای مراسم عید غدیر تدارک دیده شده بود با موفقیت به اجرا در آمد و هیچ مشکل و یا حادثه ی قابل ذکری در جریان مراسم اتفاق نیفتند.
خاورم *10*353*380*

انتهای پیام /*


دین


غدیر خم


نجف اشرف


مناسبت