گردشگری و توریسم

رویداد همدان 2018 با ارسال پیام صلح به کار خود پایان داد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در بیانیه پایانی این اجلاس فراملی که به ایرنا نمابر شد، آمده است: جمهوری اسلامی ایران، یکی از اعضای فعال مجمع گفتگوی همکاری های آسیا، در کنفرانسی که به مناسبت انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 و با حضور نمایندگانی از 16 کشور آسیایی برگزار شد، پیام صلح و دوستی خود را به تمامی کشورهای دنیا ارسال کرد.
این بیانیه می افزاید: گردشگری به عنوان ابزاری برای گفت و گوی سازنده میان تمدن ها می تواند به بسط روابط فرهنگی، بهبود وضعیت اقتصادی جوامع محلی، ایجاد فرصت های شغلی جدید و تقویت دوستی میان کشورهای آسیایی که دارای تمدن کهن و مشترک هستند، کمک شایانی کند.
این بیانیه آورده است: از اهداف تدوین شده در شکل گیری مجمع گفت و گوی آسیا، ایجاد انسجام و همکاری قوی میان کشورها با هدف افزایش قدرت و نقش آنها در سیر تصمیم های جهانی و تاکید بر نقاط مشترک و رفع اختلافات میان آنها است.
در ادامه این بیانیه آمده است: گردشگری همواره به عنوان پل ارتباطی میان ملتها به توسعه روابط ماندگار در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، زمینه ای برای تحقق دوستی ها بوده و توانمندی های فرهنگی، طبیعی و تاریخی موجود در کشورهای آسیایی، قابلیت بسیار بالایی در امر توسعه گردشگری در آنها ایجاد کرده است.
این بیانیه تاکید دارد: استفاده از تجربیات موفق در نشستهایی مانند کنفرانس بین المللی همدان 2018 می تواند به معرفی بهتر این ظرفیتها و بازتاب آنها در سطح بین المللی کمک کند و لذا شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی همدان 2018، بر برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه گردشگری و مشارکت فعال کشورهای عضو ACD در رویدادهای یکدیگر تاکید دارند.
این بیانیه یادآور شده است: همدان پایتخت اولین تمدن شکوهمند آریایی و زادگاه شکل گیری تمدن بزرگ ایرانی، همواره محور تحولات و رویدادهایی بوده که این قاره کهن به خود دیده است و ظهور بزرگانی چون بوعلی سینا نامدارترین پزشک سده های اول دوره اسلامی و صاحبان علم و ادب مانند باباطاهر، این شهر را به یکی از تاثیرگذارترین مراکز رشد و بالندگی فرهنگ ایرانی و اسلامی تبدیل کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: برخورداری از جاذبه های طبیعی فراوان مانند غار علیصدر که یکی از بزرگترین غارهای آبی جهان است و نیز توانمندی بالای هنرمندان در خلق آثار صنایع دستی ارزشمند و کم نظیر، این شهر را مهیای پذیرش گردشگرانی با سلایق مختلف کرده است.
این بیانیه می افزاید: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی در سال 2018 توسط ACD ، توانست نقش موثری در معرفی این شهربه عنوان مقصد جدیدی در گردشگری آسیا ایفا کند لذا شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی 2018 بر تعامل و همکاری و انتقال تجارب و هم افزایی بین شهرهایی که از سوی ACD به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی انتخاب می شوند تاکید کردند و همدان آمادگی خود را برای ایجاد دبیرخانه دائمی پایتخت های گردشگری آسیائی (ATC) اعلام کرد.
این بیانیه تاکید دارد: گردشگری روستایی به عنوان یک ابزار کارآمد توسعه پایدار ، می تواند بر مبنای میراث ناملموس ، تنوع فرهنگی ، سبک زندگی ، فرهنگ غذایی ، آداب ، سنن ، معماری ، لباس و موسیقی ، محصولات متنوعی را برای سلائق و علائق مختلف گردشگران فراهم کند اگرچه اغلب کشورهای دنیا ، دارای تجارب ارزشمندی در توسعه گردشگری روستایی هستند ، لیکن وجود روستاهای بی شماری با ویژگیهای منحصر به فرد و دارا بودن ظرفیت های توسعه در نقاط مختلف جهان ، ایجاد شبکه ای برای انتقال تجربیات موفق کشورهای پیشرو در حوزه گردشگری روستایی را ضروری می کند لذا شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی همدان 2018 بر تشکیل شبکه جهانی روستاهای گردشگری تاکید دارند.
این آیین با ادای احترام به مقام شامخ بوعلی سینا و با حضور دبیر کل مجمع گفت و گو کشورهای آسیایی، مهمانان خارجی، معاون دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، مسئولان استانی و فعالان گردشگری برگزار شد.
استان همدان از پنجم تا هفتم شهریور امسال میزبان اجلاس بین المللی همدان 2018 پایتخت گردشگری آسیا بود و از 21 تا 23 آبان سال جاری نیز میزبان نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) می شود.
9904/2087

انتهای پیام /*


فرهنگي


رويداد همدان 2018


گردشگري


بيانيه پاياني همدان 2018